نگاهی دقیق به نسل جدید صخره نورد آلمانی g کلاس مرسدس + ویدئو

به گزارش خودروبرتر ، خودروساز آلمانی در نمایشگاه خودرو دیترویت از نسل جدید محصول آفرود خود رونمایی کرد که البته در نخستین نگاه شاید بتوان به سختی تفاوت های فاحشی بین نسل جدید و نسل قبلی مرسدس g کلاس برشمرد ولی به نظر می رسد در زیر این پوسته سرسخت شاهد تغییرات بسیار زیادی باشیم.

قیاس با 38 سال پیش مرسدس g کلاس

شاید اگر به‌ظاهر نسل جدید Gکلاس نگاه کنید گفتن اینکه این خودرو نسبت به نسل پیشین چه تغییراتی کرده است دشوار باشد چراکه نسل جدید در ظاهر بیشتر شبیه یک فیس‌لیفت بر روی نسل قبلی است اما در زیر پوسته مستحکم این خودرو، شاهد تغییرات زیادی هستیم هرچند دست طراحان این خودرو بسته بوده و نمی‌توانستند در ظاهر آن تغییرات زیادی ایجاد کنند..

غیر از تغییرات در بدنه خودرو و البته داخل اتاق، شاسی آن نیز تغییر کرده است و نسبت به قبل بسیار مستحکم‌تر شده است به‌گونه‌ای که هرچند خودرو 170 کیلوگرم نسبت به نسل پیشین سبک‌تر شده اما شاسی آن می‌تواند با افزایش 60درصدی بیش از 10هزار نیوتون متر بر درجه را تحمل کند که رقم بسیار بالایی است.

در کنار این شاهد تغییرات در سیستم تعلیق هم هستیم تا بتواند ترکیبی از قابلیت‌های آفرود و یک رانندگی نرم را فراهم کند. سیستم فرمان هم تغییراتی داشته است تا ضربات را تا حد امکان در مسیر بگیرد و به راننده منتقل نکند ضمن آنکه مرسدس بنز نسل جدید سیستم‌های کمکی راننده را در زمینه ایمنی و توانایی‌های حرکتی بر روی این خودرو نصب کرده است. در کنار این‌ها، موتور و گیربکس و سیستم انتقال قدرت هم تغییرات زیادی داشته تا توانایی‌های خودرو در مسیرهای آفرود و البته مسیرهای شهری ارتقا پیدا کند.

موتور، گیربکس و سیستم انتقال قدرت مرسدس g کلاس

مرسدس بنز در سال‌های اخیر همواره بالاترین موتورهای خود را بر روی Gکلاس نصب می‌کرده و به‌ویژه وقتی نشان AMG بر روی این خودرو قرار می‌گیرد باید انتظار موتور قدرتمندی را هم داشت. فعلاً قرار است این خودرو با کد G500 عرضه شود و به این ترتیب شاهد عرضه موتور V8 مجهز به دو توربوشارژر با حجم 4 لیتر هستیم.

این موتور می‌تواند 430 اسب بخار قدرت تولید کند. برای مقایسه بد نیست بدانید موتور G500 نسل قبلی 388 اسب بخار قدرت داشت و به این ترتیب در این بخش شاهد افزایش قدرت چشمگیری هستیم. هرچند هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است اما می‌توان پیش‌بینی کرد مرسدس بنز در آینده نزدیک موتورهای قدرتمندتری را نیز بر روی این خودرو عرضه خواهد کرد چراکه در نسل پیشین هم شاهد عرضه نمونه G63 AMG با موتوری به قدرت تا 612 بودیم.

هم‌اکنون هم مرسدس بنز یک موتور قدرتمند را بر روی شاسی‌بلند‌های خود نصب می‌کند که می‌توان پیش‌بینی کرد در آینده بر روی Gکلاس هم نصب شود و نمونه آن را می‌توان در GLS 63 AMG دید جایی که موتور 585 اسب بخاری را شاهد هستیم. قدرت این موتورها هر چه باشد به گیربکس 9 سرعته اتوماتیک مرسدس بنز می‌رسد که می‌تواند ترکیبی از تعویض دنده‌های نرم را به همراه قدرت بالا ایجاد کند.

مرسدس g کلاس بیش از هر چیز به دلیل قابلیت‌های آفرود خود معروف است و به همین دلیل هم مرسدس بنز همچون قبل، سیستم انتقال قدرت آن را به‌طور اختصاصی تغییر داده است و شاهد نصب دیفرانسیل مرکزی روی آن هستیم و به این ترتیب با استفاده از سه دیفرانسیل در جلو، وسط و عقب خودرو، گشتاور موتور به‌خوبی میان محورها مدیریت می‌شود ضمن آنکه هرسه دیفرانسیل مجهز به قفل هستند تا در مواقع لازم گشتاور ارسالی به هر محور ثابت باقی بماند.

مرسدس g کلاس ، سلطان بلامنازع آفرود

هرچند هنوز این خودرو به خیابان‌ها نیامده تا بتوان توانایی آن را بررسی کرد اما روی کاغذ همچون همیشه خودروی بسیار توانمندی است. غیر از قدرت بالا و گشتاور بی‌نظیر که کمک بزرگی برای حرکت این خودروی سنگین‌وزن است، سیستم انتقال قدرت هم به‌خوبی می‌تواند این گشتاور را به زمین برساند.

غیر از این‌ها مرسدس بنز 5 برنامه از پیش تنظیم شده را برای این خودرو آماده کرده است که می‌توانند وضعیت ضربه‌گیرها و حساسیت موتور و گیربکس و سیستم تعلیق را تنظیم کنند تا خودرو درنهایت ترکیبی بی‌نظیر از توانایی آفرود و قابلیت‌های رانندگی شهری باشد. غیر از این‌ها مرسدس بنز با افزایش ارتفاع شاسی خودرو توانسته ورود و خروج این خودرو به شیب‌ها را مدیریت کند به گونه که زاویه حمله آن 31درجه و زاویه خروج آن 30درجه است و به‌راحتی می‌تواند شیب جانبی 30 را نیز تحمل کند.

با همین موضوع

بالاخره پس از انتشار عکس های مختلف از نسل جدیدمرسدس بنز G کلاس این خودرو امروز در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد. همانطور که انتظار می رفت این خودرو تغییرات اساسی همانند چهار نسل گذشته نداشته و شکل و شمایل خود را حفظ کرده است. چند خودرو در دنیا وجود دارند که می توانند حتی در بازار رقابتی نیز تا این حد در مقابل گذر زمان استقامت نشان دهند؟

مرسدس g کلاس در این زمینه یک استثناست، البته برای سال 2018 کلاس G تغییرات به خصوصی در بخش داخلی و خارجی به خود دیده است که می توان به نورپردازی باز طراحی شده در داخل و چراغ ها اشاره کرد.

تغییرات فقط محدود به این موارد نشده و در داخل کابین نیز ادامه دارد، داشبورد جدید، یک دست شدن صفحه کیلومتر و نمایشگر وسط و  رینگ های جدید را نیز شامل می شود. از لحاظ ابعاد نیز G کلاس 2.1 اینچ در عرض، 4.8 اینچ در طول و 0.2 اینچ در ارتفاع رشد کرده است.

بزرگترین تغییر ایجاد شده در این نسل که در نسل قبل حس می شد فضای کم برای سرنشیان عقب بود که در این نسل کاملا برطرف شده است.

افزایش فضا برای همه سرنشینان به لطف زیادتر شدن فاصله بین چرخ های جلو و عقب ایجاد شده است. در کنار این رشد ابعاد، طراحی جدید نیز در افزایش فضای کابین نقش موثری داشته است.

همانند نسل قبل در این نسل نیز سواری نرم فدای قابلیت های آفرود خودرو نشده است. دیفرانسیل مستقل جدید، جعبه دنده با ضرایب کمتر و سیستم تعلیق جدید در کنار هم، کیفیت سواری مناسبی را به ارمغان می آورند.

سیستم تعلیق مستقل که برای محور جلو در نظر گرفته شده است باعث می شود این خودرو حتی در جاده نیز سواری نرم و آرام در کنار عملکرد بهتر را ارائه دهد.

مرسدس g کلاس جدید با مدل G550 که در ابتدا وارد بازار امریکا می شود از یک موتور V8 Biturbo به حجم 4 لیتر بهره می برد. موتور V8 این خودرو با توان 416 اسب بخار و 611 نیوتن بر متر گشتاور در کنار جعبه دنده 9 سرعته جدید دقیقا چیزی است که G کلاس برای حرکت نیاز دارد.

برای بررسی این خودرو باید تا دو ماه دیگر صبر کنیم، اما در کل انتظار می رود عملکردد خوبی داشته باشد. برای آغاز بگذارید اینگونه بگوییم که این خودرو از ظاهر کلاسیک خود فاصله گرفته و به سمت مدرن شدن در حرکت است.

در مورد حالت های کلاس G نیز همانند دیگر کلاس ها حالت Comfort، Sport و Eco وجود دارد اما حالت جدیدی که در این کلاس اضافه شده است G Mode نام دارد که برای خارج جاده برنامه ریزی شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده از مرسدس در این حالت خودرو سیستم تعلیق و فرمان را تنظیم کرده و شتاب و چسبندگی را کنترل می کند تا بیشترین میزان چسبندگی و حرکت را داشته باشد. همچنین از جابجایی دنده های بی مورد نیز جلوگیری می کند.

زمان عرضه و برچسب قیمت احتمالی مرسدس g کلاس

اما در مورد قیمت مرسدس g کلاس باید صبر کرد و دید تا سال 2019 چه برچسب قیمتی روی این خودرو قرار می گیرد. طبق روال گذشته G550 از یک مدل ‌AMG نیز بهره خواهد برد که با مقداری افزایش قیمت و ظاهری خشن تر عرضه خواهد شد

تولید جدیدترین شاسی‌بلند مرسدس، حدود ۳ ماه دیگر آغاز می‌شود و در آلمان، آستانه‌ی قیمت ۱۳۰ هزار دلار خواهد داشت. درحالی‌که قیمت G کلاس جدید در مقایسه با هزینه‌ی ۱۲۰ هزار دلاری نسل قبل، افزایش نشان می‌دهد؛ با تغییراتی گسترده نظیر چراغ‌های تمام LED، سیستم‌های هوشمند کمک راننده، صندلی‌های تمام چرم لوکس و تجهیزات تعلیق مدرن، همراه خواهد بود. علاقه‌مندان مرسدس بنز، باید به انتظار نمایشگاه خودروی ژنو یا فرانکفورت باشند تا نسل جدید G کلاس را با آپشن‌های AMG یا حتی سری میباخ مشاهده کنند.

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.