رونمایی از نسل جدید مرسدس g-class در نمایشگاه خودرو دیترویت + ویدئو

به گزارش خودروبرتر با بررسی تصاویر منتشر شده به خوبی می توان دید که طراحی بیرونی نسل جدید مرسدس G-Class تا حدود زیادی شبیه نسل قبلی بوده ولی روند تکاملی دارد که البته مرسدس در طراحی آن تجدید نظر کلی علی رغم ظاهر کلاسیک کرده است.

تاریخچه مرسدس G-Class

به نقل از ویکیپدیا فارسی،این خودرو در دهه ۱۹۷۰ به پیشنهاد محمدرضا شاه پهلوی به عنوان یک خودرو نظامی پشتیبانی چندمنظوره در شرکت مرسدس بنز طراحی شد و حالت آن جعبه مانند، اسپرت،بسیار قدرتمند در جاده‌ها و با حد اکثر امنیت سرنشینان ساخته شده بود.مرسدس بنز این مدل خودرو را با توجه به شرایط بومی ایران و مخصوص ارتش ایران ساخته بود ولی در حال حاضر نیروهای مسلح حداقل ۶۳ کشور دنیا از جمله ارتش آلمان، نیروی زمینی کانادا و تفنگداران دریایی آمریکا از این خودرو استفاده می‌کنند

وقتی نسل جدید این خودرو طراحی شد برای اطمینان بیشتر در ارتفاعات 1445 متری نزدیک استکهلم مورد تست و آزمایش قرار گرفت تا قابلیت های آفرود و جان سختی آن به بوته آزمایش گذاشته شود.

تغییرات ظاهری اندک در کنار سخت افزار به روز شده و مدرن در نسل جدید مرسدس G-Class

از جمله بزرگترین تغییرات می توان به سپرها و جلوپنجره ها به همراه چراغ های جلو اشاره کرد که با سنسور و رادارهای بکار گرفته شده در درون لوگوی مرسدس از جمله دوربین دید 360 درجه ، نسل جدید مرسدس G-Class دیگر به صورت نیمه خودکار خواهد بود.

مهمترین تغییر مکانیکی در این خودرو، استفاده از سیستم مستقل تعلیق جلو در خودرو است که سبب استحکام و دوام بیشتر در شرایط سخت جاده ای بوده و خودرو دچار کمترین تغییر و جابجایی خواهد بود. که با همراهی یک قفل دیفرانسیل جدید و منحصر به فرد مرسدس تضمین کرده است که نسل جدید سخت ترین مسیرها را به راحتی پشت سر خواهد گذاشت.

گیربکس خودرو 9 سرعته اتوماتیک جدیدی است که دارای یک حالت به نام G-Mode است که 40 درصد از نیروی گشتاور را به جلو و 60 درصد نیرو را به عقب ارسال می کند و البته خودروساز آلمانی وعده داده است تا پیشرانه های متنوعی برای نسل جدید تدارک دیده است که باید تا زمان نمایشگاه خودرو دیترویت منتظر ماند.

فاصله خودرو از سطح زمین معادل 24 سانتیمتر است و تا 70 سانتیمتر در آب بدون هیچ گونه مشکلی فرو خواهد رفت که امکان تغییر ارتفاع فرمان و تغییر ارتفاع شاسی خودرو با توجه به شرایط جغرافیایی امکان پذیر است.

فضای داخلی کاملا مدرن در نسل جدید مرسدس G-Class

در داخل بر خلاف ظاهر بیرونی سنتی، شاهد یک کابین بسیار مدرن نسل جدید مرسدس G-Class هستیم که دو نمایشگر دیجیتالی کاملا لمسی در آن خودنمایی میکند که در کنار آن باید به افزایش فضای داخلی خودرو برای سرنشینان نیز اشاره کرد.

 

منبع autonews.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.