ابر خودرو تمام الکتریکی Tachyon میخواهد به سرعت نور برسد!!

ریزر سازنده خودروهای عجیب و غریب که البته چندان برای ما شناخته شده نیست از یک ابر خودرو جدید با نام Tachyon رونمایی کرد.

به گزارش خودروبرتر ، Tachyon به هر ذره ای گفته می شود که از نور سریع تر حرکت کند و به نظر می رسد این شرکت کالیفرنیایی در اندیشه رسیدن به چنین رکورد رویایی است.

نمونه اولیه این  ابرخودرو دارای شش موتور الکتریکی با مجموع قدرت پیشرانه 1250 اسب بخار و گشتاور تقریبا 5 هزار نیوتن بر متر است که بسیار بسیار شگفت انگیز است.

به دلیل استفاده گسترده از فیبر کربن وزن خودرو بسیار پایین بوده و در حدود1339 کیلوگرم است که البته سازندگان آن هنوز اعلام نکرده اند که قادر به نگهداری چند کیلووات ساعت هستند که البته تنها اعلام شده است که با یک بار شارژ قادر به ط مسافت 240 کیلومتر است که البته ممکن است در یک مسیر کاملا مستقیم به میزان قابل توجهی بهبود یابد که البته حداکثر سرعت ذکر شده برای این خودرو 386 کیلومتر در ساعت است که ترمزهای دیسک سرامیکی کربنی قدرتمند این هیولا را متوقف خواهند کرد.

البته معرفی این وسیله نقلیه نیز تا حدودی عجیب و غریب است زیرا این ابر خودرو در تیزر ویدیویی شرکت  آلمانی e.on ظاهر شده است که متعده شده است تا 10 هزار ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی را تا سال 2020 ایجاد کند.

پروژه ساخت این خودرو از حدود 5 سال قبل و در 2012 میلادی توسط RAESR کلید خودرو و به خوبی مشخص است که این شرکت قصد رقابت تنگاتنگ و شانه به شانه را با غول های خودروسازی در جهان و به خصوص تسلا و … دارد.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند برای  مقابله با آلودگی هوا  و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای برقی را به تولید انبوه برسانند.

 کشور انگلستان اعلام کرده است که تا سال ۲۰۴۰ میلادی به طور کلی تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف و ممنوع اعلام خواهد کرد. پس از انگلستان، کشورهای دیگری همچون فرانسه، اسپانیا، یونان، نروژ، چین و هند نیز تصمیم مشابهی گرفته و اعلام کرده اند که نهایتا تا دو دهه آینده، فروش این خودروها ممنوع خواهد شد.

رکوردهای سرعت این خودرو که از لحاظ جذابیت و مدرن بودن به بت موبیل بتمن بی شابهت نیست رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در کمتر از 23 ثانیه و 200 کیلومتر در ساعت در کمتر از 7 ثانیه است که برای یک خودرو الکتریکی بسیار بسیار ارزشمند است.

شرکت آمریکایی ریسر هنوز هیچ گونه جزئیاتی از تاریخ تولید این خودرو و  پروژه صنعتی شدن آن سخنی به میان نیاورده و این بدان معنی است که به این زودی ها نیابد منتظر رونمایی از نسخه تولیدی این ابر خودرو الکتریکی و یا قیمت احتمالی آن باشیم.

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.