مهمترین دلایل لرزش و کشیدن فرمان ماشین وراهنمای عیب یابی

به صورت کلی هر راننده ای مدت زمان از روز را در پشت فرمان خودرو به سر می برند و به طور یقین در حال سر و کله زدن با شکلات خودرو هستند که مشکلات فرمان و کشیده شدن گاه و بیگاه آن به هر سوی از شایع ترین مشکلات فرمان است.

راهنمای دلایل لرزش و کشیدن فرمان ماشین و راهنمای عیب یابی

اگر فرمان ماشین دلبندتان از هر دو سمت برنمیگرده ، به احتمال خیلی زیاد مشکل شما از سفتی سیبک فرمان هست و اگر سیبک فرمان سالم بود در مراحل بعدی به چک کردن سیبک زیر کمک و در نهایت اگر مشکل حل نشد به رگلاز کردن بوش جعبه فرمان توجه ویژه ای کنید.

اگر فرمان ماشین شما فقط از یک سمت برنمیگرده که اگر از سمت راست برنمیگرده مشکل از چرخ سمت چپ و اگر از سمت چپ برنمیگرده مشکل از چرخ سمت راست است و بعد از اینکه فهمیدید مشکل از کدام چرخ است مشکل چرخ با کج شدن سگ دست و یا مشکل داشتن شاسی خودرو میتواند باشد.

اگر فرمون ماشین توی دست انداز به چپ و یا راست میکشد به اجتمال بسیار زیاد مشکل ماشین شما از سیبک فرمان و یا مفصلی فرمان بوده و باید چک شود.

اگر احساس میکنید که فرمان ماشین عزیزتان گیج شده و موقع گاز دادن به یک سمت کشیده میشود و وقتی پای خود را از روی پدال گاز برمیدارید بر خلاف جهت قبلی کشیده میشود مشکل از طبق بوش، لاستیک موج گیر و یا خود لاستیک خودرو میتواند باشد که باید بررسی شود و در موارد جدی تر باید انتظار مشکل داشتن سرشاسی ماشین رو نیز داشته باشیم.

و در آخر اینکه همیشه به تنظیم باد لاستیک های خودرو اهمیت دهید چون بسیاری از مشکلات ریزی که برای فرمون ماشین پیش می آید مثل کشیده شدن به یک مست و یا لرزش ریز فرمون میتونه فقط و فقط به خاطر تنظیم نبودن باد لاستیک های خودرو باشد ،

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.