گوردون ماری T-50 آخرین سوپرخودرو واقعی جهان

آقای گوردون ماری، طراح سابق ماشین‌های فرمول یک از خودرو جدیدی با گوردون ماری T-50 رونمایی کرد که طبق ادعای این شرکت آخرین سوپرخودرو واقعی و اصیل در جهان است.

آقای ماری در دهه هشتاد میلادی با طراحی ماشین‌هایی موفق برای تیم‌ها فرمول یک به شهرت رسید. او در اوایل دهه نود به سفارش مک‌لارن اولین سوپرکار این کارخانه به نام F1 را طراحی کرد که در زمان خود به بهترین سوپرکار جهان مشهور شد و اکنون یکی باارزش‌ترین ماشین‌های کلاسیک جهان است.

مشخصات فنی گوردون ماری T-50

ماشین جدید گوردون ماری به مناسبت پنجاهمین سال فعالیتش در صنعت خودرو T-50 نامیده شده و توسط کارخانه‌ای به نام خودش ساخته می‌شود. به گفته این طراح خودروی ۷۴ ساله این ماشین ادامه راهی است که او با F1 برای ساخت یک ماشین آنالوگ آغاز کرد.

آقای ماری معتقد است که رقابت خودروسازان برای ساخت سریع‌ترین و قوی‌ترین ماشین باعث شده ابعاد سوپرکارها به مرور آنقدر بزرگ شود که رانندگی با آنها در شهر ممکن نیست. همچنین استفاده بی‌اندازه از فن‌آوری و کامپیوتر، ارتباط ناب و بی‌واسطه راننده با ماشین را غیرممکن کرده است.

برای رسیدن به این هدف او تا حد ممکن سیستم‌های کمکی را حذف کرده است. برای مثال حتی سیستم کمک‌فرمان هم تنها در سرعت‌های پایین کار می‌کند و به محض افزایش سرعت خاموش می‌شود.

ظاهر T-50 به مدل F1 شبیه است. راننده در وسط می‌نشیند و دو صندلی در اطرافش برای سرنشینان قرار دارد. موتور دوازده سیلندر پشت راننده است و ۶۳۳ اسب بخار نیروی خود را از طریق یک جعبه دنده دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

برخلاف سوپرکارهای کنونی در بازار، ظاهر ماشین ساده است و از بال‌ها و هواکش‌های بزرگ خبری نیست. آقای ماری می‌گوید ماشین را طوری ساخته که بتوان با آن هر روز در خیابان به راحتی رانندگی کرد. برای همین ابعاد T-50 نسبت به رقیبانش در فراری و لامبورگینی کوچک‌تر است.

برچسب قیمتی گوردون ماری که دارای تیراژ تنها 100 عددی خواهد بود در حدود 3 میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.