با آئرودینامیک‌ترین ابر خودرو جهان آشنا شوید + ویدئو

خودروبرتر – حدودا دو سال قبل اخبار رسانه های خودرویی به معرفی نسخه نهایی سوپراسپرتی با نام SSC Tuatara اختصاص یافت. محصولی کاملا اسپرت که تغییرات چندانی با مدل مفهومی خود نداشت و اس اس سی نورث آمریکا یا همان شلبی سوپر کارز سابق از آمادگی خود برای قبول سفارشات مرتبط با آن خبر داد.

SSC Tuatara از نظر فنی ویژگی های خاصی را به عنوان یک خودروی اسپرت ارائه می دهد که رقبای قدرتمند و نامداری مانند بوگاتی و کونیگزگ را به چالش می کشد.

مهندسی وزن SSC Tuatara

یش از آنکه به مشخصات تواتارا اشاره کنیم به مهمترین ویژگی آن یعنی مهندسی وزن خودرو باید بپردازیم. محصولی که به رغم قدرت و بازده بالا، تنها 1274 کیلوگرم وزن دارد و جالب آنکه ضریب درگ بدنه آن فقط 0.279 است. عدد مذکور همچنین اشاره مستقیم به موفقیت مهندسان اس اس سی نورث آمریکا در طراحی ائروداینامیک بدنه این محصول دارد. جالب تر آنکه ضریب درگ مذکور به مراتب کمتر از حریفانی مانند کونیگزگ آگرا با ضریب درگ 0.33 و بوگاتی شیرون 0.36 است.

اما چگونه تواتارا به چنین فرمولی در کاهش و مدیریت وزن دست یافته است؟! در پاسخ باید گفت برای تولید خودروی مذکور از شاسی مونوکوک فیبرکربن استفاده شده و علاوه بر این در تمامی قسمت های دیگر مانند قطعات بدنه، موتور و حتی رینگ ها کامپوزیت های سبک و مقاوم پیشرفته بکار رفته است.

از منظر ابعاد؛ تواتارا 4633 میلیمتر در طول، برابر با 2065 میلیمتر در عرض و 1067 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با 2672 میلیمتر است.

SSC Tuatara یک نام عجیب!

اما نام این خودرو نیز ممکن است تا اینجای کار موجب تعجب شما شده باشد! تواتارا چه مفهومی را همراه خود دارد و چرا برای یک سوپر اسپرت انتخاب شده است؟!

توآتارا نام نوعی سوسمار پل دماغی است که بازمانده اسفنودونت های باستانی با سابقه 200 میلیون ساله در کره زمین است. در این لینک می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره این جاندار مطالعه کنید.

پیشرانه

نوبت به بررسی پیشرانه و بخش فنی تواتارا می رسد. در نمونه مفهومی این خودرو از موتور 6.9 لیتری 8 سیلندر توربودوقلو استفاده شد اما در نمونه رسمی که قرار است وارد خط تولید شود از نمونه 5.9 لیتری 8 سیلندر توربودوقلو استفاده خواهد شد.

این پیشرانه با سوخت بنزین بدون سرب 1350 اسب بخار خروجی دارد اما در صورت استفاده از سوخت E85 (15 درصد بنزین+85 درصد اتانول) میزان خروجی آن به 1750 اسب بخار افزایش خواهد یافت. درباره سوخت E85 در این لینک بیشتر بخوانید.

وزن پیشرانه تواتارا برابر با 194 کیلوگرم است و گشتاور خودرو نیز برابر با 1280 پوندفوت در 6800 دور بر دقیقه محاسبه شده است.

این مجموعه با یک جعبه دنده 7 سرعته نیمه اتوماتیک با مکانیسم تعویض رباتیک، هماهنگ شده است. چرخ ها در محور جلو 19 اینچی و در محور عقب 20 اینچی هستند و در سیستم ترمز نیز برای چرخ جلو دیسک کربن سرامیک 16 اینچی با کالیپر 6 پیستونه و در چرخ عقب از دیسک کربن سرامیک 15 اینچی با کالیپر 4 پیستونه استفاده شده است.

منبع thedrive.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.