سونی هم با ویژن اس به جرگه خودروسازان پیوست + ویدئو

خودروبرتر  – سونی امسال یکی از شگفت‌انگیزترین رونمایی‌های نمایشگاه CES را برگزار کرد: یک خودرو سدان مفهومی الکتریکی سونی به نام سونی ویژن اس قرار است تا همه نقاط قوت شرکت ژاپنی را در خود گرد هم آورد.

SONY VISION S

معمولا سونی را با محصولات صوتی و تصویری و البته کنسول بازی محبوب آن یعنی پلی استیشن می شناسیم. اگر برندهایی مانند واکمن ، لپ تاپ وایوتلویزیون براویاو موبایل اکسپریا برای طرفداران سونی خاطره ساز است ظاهرا از این به بعد باید خودروی ویژن اسرا نیز به موارد مذکور اضافه کنند!

مشخصات سنسورهای خودروی سونی ویژن اس

شرکت سونی با ارائه این محصول نام خود را در حوزه فناوری خودرویی به طور جدی مطرح ساخته و همچنین همکاری های نزدیکی را با بزرگانی مانند انودیا، کانتیننتال، بوش، زد اف و کوالکام آغاز کرده است.

سدان ویژن اس سونی که فاقد هرگونه آلودگی زیست محیطی است بیش از 33 سنسور پیشرفته را به کار گرفته تا اطلاعات دقیقی از شرایط بیرونی خودرو و همچنین داخل کابین را هر لحظه بروزرسانی کند.

سونی ویژن اس در واقع دارای 33 سنسور در داخل و خارج اتومبیل، چندین صفحه نمایش، صدای 360 درجه، قابلیت‌های ارتباطی همیشه روشن و برخی ویژگی‌های دیگر از طرف بازیگران این صنعت مانند بلک‌بری و بوش است.

پلتفرم تازه طراحی‌شده  که به نظر می‌رسد تامین‌کننده قطعات خودرویی به نام ماگنا آن را ساخته است  روح آن را تشکیل می‌دهد و فعالیت‌ها را کنترل می‌کند.

نمای خارجی ماشین به خصوص چراغ‌های جلویی، ما را به یاد ماشین‌های پورشه می‌اندازد و در نمای جانبی، شباهت بسیار بالایی به خودروی لوکس Lucid Motors Air پیدا می‌کند.

سونی ویژن اس در داخل خود، صفحه‌نمایش بزرگی روی داشبورد و دو صفحه‌نمایش دیگر روی بالشتک‌ صندلی‌های اصلی دارد که مشابه خودروی تولیدشده توسط یکی از استارتاپ‌های چینی EV به نام بایتون است.

شرکت سونی، مدل مفهومی خودروی خود را در آخر کنفرانس نمایشگاه CES 2020 به همراه لوگوی کنسول پلی استیشن 5 معرفی کرد.

خودرو برقی سونی

سونی تنها یک یا دو دقیقه از زمان کنفرانس خود را به پرسش و پاسخ درباره خودرو اختصاص داد و انبوهی از سوال‌های بی‌جواب را در ذهن مخاطبان باقی گذاشت.

خودرو سونی

سونی اعلام کرد که این شرکت وارد سرمایه‌گذاری‌ در ماشین‌های خودران با فناوری هایی همچون دوربین‌های LIDAR و Time-of-Flight شده اند.

به هر حال سونی به تنهایی تمام مراحل تولید این خودرو را دنبال نکرده وبا گروه اتریشی Magna Steyr همکاری کرده است.

این خودروساز سابقه حضور در توسعه پلتفرم های  تویوتا سوپرا، ب ام و زد4، مرسدس بنز جی-کلاس را داشته است.

سونی هنوز به تصمیمی برای خروج ویژن-اس از فاز مفهومی و نزدیک ساختن آن به خط تولید انبوه اشاره نکرده است و شاید هم باید آنرا در سری بازی گرن توریسمو دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.