CES2019 / وقتی Hyundai MOBIS بوسیله نور با عابرین ارتباط برقرار میکند!

خودروبرتر: خودروسازان بسیاری در حال کار بر روی ماشین های خودکار یا همان خودراننده هستند ولی تعداد معدودی از این خودروسازان سیستم های نوری و روشنایی معرفی کرده اند که قادر به ارتباط با عابران و یا سایر رانندگان است که Hyundai MOBIS یکی از این محصولات قابل توجه در CES 2019 است.

البته این خودروسازان در حال گسترش بوده  به تازگی نیز در نمایشگاه مصرف کنندگان لس آنجلس خودروساز کره ای از هیوندای موبیس  با سیستم ارتباط نوری و روشنایی رونمایی کرده است.

چراغ های جلو به صورت بسیار جالبی طراحی شده اند به عنوان مثال نماد قرمز روشن در مقابل عابران پیاده نشان دهنده این است که وسیله نقیه ناامن است و وقتی وسیله نقلیه به صورت کامل متوقف میشود  چراغ های جلو با یک نشان واره بر روی زمین نشان میدهند که عابران میتوانند در کمال ایمنی از خیابان عبور کنند.

این خودرو قادر به شناسایی عابران از 137 متری است و خودرو میتوان به راحتی انچه قصد دارد انجام دهد را به عابرین پیاده نشان دهد.

تابلوهای led با نشانگر ویژه خود نشان میدهند که وسیله نقلیه قصد دارد تا به کدام سمت حرکت کند و اینکه تا چه زمان شروع به حرکت خواهند نمود و قابلیت دوم نشانگر شمارش معکوس برای عبور از عرض خیابان است.

علاوه بر این موارد این خودرو دارای یک سیستم روشنایی ویژه است که مردم و عابرین را مطلع میکند که در حالت رانندگی خودکار قرار گرفته است و در ضمن این مدل مفهومی با استفاده از صداها و سایر امکانات نوری LED  در تلاش برای بهبود ایمنی جاده ها است.

البته هیوندای اعلام آمادگی کرده است که سیستم روشنایی را با روشی نسبتا سریع  و ارزان با سایر خودروسازان به اشتراک بگذارد  که البته سایر خودروسازان نیاز دارند که محصولاتی منطبق بر سیستم روشنایی مذکور را در قالب یک پلتفرم واحد طراحی کنند که این امر بعید به نظر میرسد.

میرکو گوتز مدیر ارشد پروژه هیوندای موبیس در این مورد میگوید:” نور به عنوان یک کانال برای برقراری ارتباط میان وسیله نقلیه و عابرین پیاده از کم هزینه ترین راه کارها است و ما هیجان زده هستیم که با تکامل این فناوری راه را برای نجات جان تعداد بیشتری از انسان ها هموار کنیم”.

 

منبع کاراسکوپ
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.