ماجرای شوخی ب.ام.و با بازنشستگی مدیر ارشد مرسدس بنز

CES 2015

خودروبرتر – دیتر زچه dieter zetsche مدیر مرسدس-بنز و گروه دایملر چندی پیش بازنشسته شد. در کنار تحلیل‌ و مرور دستاوردهای این مدیر ۶۶ ساله، ویدیویی که ب‌ام‌و، مهم‌ترین رقیب این کارخانه، به این مناسبت منتشر کرد، بیش از همه در رسانه‌ها خبرساز شد.

کلیپی که ب‌ام‌و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، هنرپیشه‌ای به شکل آقای زچه را در آخرین روز کاری خود نشان می‌دهد.

آقای زچه در این فیلم پس از خداحافظی با کارمندان به خانه برمی‌گردد و پس از مدت کوتاهی هم‌زمان با نمایش تیتر “سرانجام آزادی” با یک ب‌ام‌و اسپرت از گاراژ خانه خارج می‌شود.

ویدیو با پیام “دیتر زچه به خاطر سال‌های زیادی که به ما انگیزه رقابت دادی ممنون” به پایان می‌رسد.

این ویدیو تا کنون در کانال ب‌ام‌و در یوتیوب حدود سه میلیون بازدیدکننده داشته و تقریبا به همین اندازه در صفحه کارخانه در توییتر دیده شده است.

معجزه دکتر Z

دیتر زچه، که در رسانه‌ها به دکتر Z مشهور بود، بیش از چهل سال پیش و در سال ۱۹۷۶ به مرسدس-بنز پیوست. او پس از خرید کرایسلر توسط دایملر، پنج سال مدیر کارخانه آمریکایی بود و در سال ۲۰۰۶ در حالی به مدیریت دایملر منصوب شد که شرکت در آستانه ضرری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری بود.

زچه پس از فروش کرایسلر و تغییرات ساختاری در دایملر این شرکت را به سوددهی رساند و مرسدس-بنز را به بزرگترین خودروساز لوکس جهان تبدیل کرد. دایملر در سال ۲۰۱۸ بیش از دوازده میلیارد دلار سود کرد.

دیتر زچه جای خود را به اولا کالینیوس می‌دهد. این مدیر ۴۹ ساله سوئدی پیش از این هدایت بخش تحقیق و توسعه مرسدس-بنز را برعهده داشت. این اولین بار است که یک غیر آلمانی به مدیریت دایملر منصوب می‌شود.

آقای کالینیوس در شرایط سختی سکان دایملر را در دست می‌گیرد. درآمد مرسدس-بنز در برابر فشار رقیبان قدیمی و جدید در حال کاهش است و تغییر صنعت خودرو به سمت ساخت ماشین‌های الکتریکی هزینه زیادی بر دوش شرکت گذاشته است.

مدیر جدید دایملر در اولین گام خود قصد دارد هزینه‌‌های شرکت را تا حد زیادی کاهش دهد و برای صرفه‌جویی بیشتر به دنبال شریک‌های تازه خواهد بود. او همچنین می‌خواهد آلودگی محیط زیست محصولات مرسدس-بنز را تا سال ۲۰۳۹ به صفر برساند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.