رونمایی از سریع ترین ابر خودرو تمام برقی در نمایشگاه ژنو + ویدئو

خودروبرتر– این خودرو در روز افتتاحیه نمایشگاه خودرو ژنو در سوئیس به نمایش درآمد و خودروساز ایتالیایی ادعا میکند که Pininfarina Battista در زمانی کمتر از یک جت اف 16 به سرعت 300 کیلومتر در ساعت میرسد.
همانطور که پیش‌تر اعلام کرده بودیم که ابرخودرو Pininfarina Battista دارای قدرت پیشرانه 1900 اسب بخاری است که برای هر چهارچرخ به صورت جداگانه توسعه بافته است تا بدین ترتیب شاهد قدرتمندترین خودرو تولید شده در جهان باشیم.


طبق ادعای سازندگان خودرو Pininfarina Battista در حدود 10 برابر قدرتمندتر از سری 5 ب.م.و است که البته در حال حاضر متعلق به گروه سرمایه گذاری چند ملیتی هندی Mahindra Group است و با یک بار شارژ قادر خواهد بود مسافت 450 کیلومتری را پشت سرگذارد.

در مقام مقایسه با ب.ام.و سری 5 که دارای قیمت 50 هزار دلاری است دارای تنها 190 اسب بخار قدرت است


از لحاظ شتاب گیری، Pininfarina Battista سریع ترین ماشین قانونی خیابانی است که میتواند در کمتر از دو ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.
مایکل پرسچیک مدیرعامل شرکت خودروسازی Pininfarina به دلائیل ایمنی گفت که این خودرو برای سرعت بالای 350 کیلومتر محدود شده و برای سرعت های بالاتر پکیج های ویژه وجود دارد که البته دیگر مجوز تردد در خیابان نخواهد داشت.


تیراژ تولید این خودرو 150 عدد خواهد بود که در سال 2020 با برچسب قیمت 2.2. میلیون دلاری تحویل مشتریانش خواهد شد.

 

منبع cnbc
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.