رونمایی از قدرتمندترین شلبی تاریخ در نمایشگاه خودرو دیترویت + ویدئو

خودروبرتر –  نمیتوان منکر شد که شلبی۵۰۰ یکی از محبوب ترین محصولات کارخانه فورد و یادگار شلبی فقید است و حالا خودروساز آمریکایی از نسل جدید  Ford Mustang Shelby GT500 در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرده است.

مشخصات فنی Ford Mustang Shelby GT500

موتور ۵ لیتری هشت سیلندر این موستانگ دست‌ساز است و بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد. اطلاعات فنی این خودرو هنوز اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن کمتر از چهار ثانیه است.

به هر حال نمیتوان انکار کرد که فشار دولت‌ها برای کاهش مصرف سوخت از یک سو و سلیقه خریداران از سوی دیگر باعث شد تا کمتر از یک سال پیش فورد اعلام کند که به زودی تنها خودرو‌های شاسی‌بلند در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد کرد و همزمان بر تولید خودروهای الکتریکی تمرکز می‌کند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد دوران موتورهای درون‌سوز به پایان خود نزدیک می‌شود. با این حال فورد در نمایشگاه دیترویت مدل جدیدی از موستانگ رونمایی کرد که انگار آخرین شوالیه این شرکت برای نبرد آخر با موتورهای الکتریکی باشد.

مدل‌های پیشین Ford Mustang Shelby GT500 بیشتر برای سرعت در مسیر مستقیم ساخته می‌شد اما فورد می‌گوید وقت زیادی صرف مهندسی خودرو کرده تا مطمئن شود رانندگی با مدل جدید این خودرو در جاده‌های پر پیچ و خم هم لذت‌بخش خواهد بود.

در این صورت این خودرو دست بالا را در رقابت با نزدیک‌ترین رقیبش دوج چارجر خواهد داشت.

اگر خودروساز آمریکایی برنامه خود برای توقف تولید خودرو‌های سواری را اجرا کند، به زودی موستانگ تنها سواری در بین محصولات این شرکت خواهد بود. فورد با این خودرو می‌خواهد همچنان مارک خود را هیجان‌انگیز نشان دهد و به این ترتیب خریداران را به نمایندگی‌های فروش بکشاند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.