تاریخ سازی شورلت با عرضه اولین کوروت موتور وسط

خودروبرتر– ایده قراردادن موتور کوروت در پشت صندلی راننده تازه نیست. در دهه شصت و هفتاد میلادی مهندسان جنرال موتورز معتقد بود برای اینکه کوروت بتواند از نظر فنی با رقیبان اروپایی‌اش رقابت کند، موتور ماشین باید در وسط خودرو قرار داده شود. با این ایده حتی یک کانسپت هم ساخته شد. اما مدیران جنرال موتورز با این استدلال که خریداران رغبتی به کوروت موتور وسط نخواهند داشت، با ساخت آن مخالفت کردند.

در طول سال‌های بعد، پروژه ساخت کوروت با موتور وسط چند بار دیگر مطرح شد، اما هربار به دلایلی بایگانی شد. آخرین بار بحران اقتصادی جهان در سال ۲۰۰۸ و ورشکستگی جنرال موتورز اجرای پروژه را متوقف کرد.

یکی از چند کانسپت موتور وسط کوروت ایندی بود که در سال ۱۹۸۶ ساخته شد

عکس‌هایی که از نسل هشتم کوروت در حال آزمایش جاده منتشر شده، نشان می‌دهد که آرزوی مهندسان شورلت بالاخره محقق خواهد شد. این ماشین پاسخی به استقبال بازار از فورد GT است؛ سوپراسپرت موتور وسط فورد که با الهام از مدل موفق دهه شصت این کارخانه ساخته شده و با قیمت ۴۵۰ هزار دلار استقبال خوبی از آن شد.

هنوز معلوم نیست کوروت جدید با چه مشخصات فنی و چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که این ماشین موتور هشت سیلندر ۶۰۰ اسب بخاری خواهد داشت و قیمتش کمی از مدل‌های کنونی کوروت بیشتر خواهد بود.

شورلت در کنار نسل هشتم، تولید نسل هفتم کوروت را تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.