رونمایی از قدرتمندترین ابر خودرو تمام برقی ایتالیایی در نمایشگاه خودرو ژنو

خودروبرتر– پینین‌فارینا ماشین جدیدش را بهار آینده در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی خواهد کرد. این ماشین به یاد بنیانگذار این استودیوی طراحی قدیمی ایتالیایی، باتیستا نامیده شده است.

پینین‌فارینا در سال ۱۹۳۰ در شهر تورین کار خود را آغاز کرد. این استودیو در نزدیک به نود سال فعالیت خود، مدل‌های به یاد ماندنی زیادی را برای خودروسازان دیگر از جمله فراری، مازراتی و فیات طراحی کرده است اما آرزوی همیشگی موسس این شرکت ساخت خودرویی مستقل با برند پینین فارینا بود.

مشخصات فنی Pininfarina Battista

در زیر هود Pininfarina  Battista یک موتور قدرتمند از Rimac گنجانده شده است که تا باتیستا دارای قدرت پیشرانه 1900 اسب بخاری و گشتاور 1700 پوند بر فوت باشد تا بدین ترتیب این خودرو قوی‌ترین ماشینی خواهد بود که تاکنون در ایتالیا ساخته شده است.

پینین فارینا می‌گوید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این ماشین کمی بیشتر از دو ثانیه است و حداکثر سرعتش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت بیشتر است و با هر بار شارژ تا بیش از ۴۸۰ کیلومتر حرکت می‌کند. تا نخستین ابر خودرو تمام برقی  و همچنین مستقل پنین فارینا باشد.

پینین فارینا پس از چند سال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مالی، سه سال پیش توسط گروه خودروسازی “ماهیندرا و ماهیندرا” خریداری شد و قصد دارد تاتنها ۱۵۰ دستگاه از باتیستا تولید کند  که طبق سهیمه بندی! اعلام شده در حدود 50 خودروبرای آمریکا، 50 خودرو برای اروپا و 50 خودرو برای آسیا و خاورمیانه خواهد بود.

طبق اعلام خودروساز ایتالیایی، قیمت هر ماشین بین دو تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است. اولین ماشین‌ها از اواخر سال ۲۰۲۰ به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

منبع تخته گاز
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.