با محمدرضا سروش مدیرعامل جدید سایپا بیشتر آشنا شویم

به گزارش خودروبرتر، بعد از چندین روز شایعه و گمانه زنی، محمدرضا سروش مدیرعامل سایپا با رای اکثریت هیئت‌مدیره سایپا شد تا محسن جهرودی نیز با کمتر از ١١ ماه مدیریت در گروه خودروسازی سایپا رکورد کمترین مدت زمان مدیریت خودروسازی در تاریخ صنعت خودرو ایران را به نام خود ثبت کند.

باهم نگاهی به سوابق دانشگاهی و روزمه کاری محمدرضا سروش مدیرعامل جدید سایپا می‌اندازیم.

سوابق دانشگاهی محمدرضا سروش مدیرعامل سایپا

محمدرضا سروش لیسانس مهندسی مکانیک را از دانشکده فنی دانشگاه تهران دریافت کرده و در ادامه  فوق‌لیسانس مهندسی صنایع را در گرایش مدیریت سیستم‌ها و بهره‌وری از دانشگاه صنعتی شریف کسب کرده و موفق شده است تا دکترای مدیریت مالی و استراتژیک (DBA) از همین دانشگاه را کسب کند.

سوابق کاری محمدرضا سروش مدیرعامل سایپا

مدیرعامل جدید سایپا از سال  ۷۴ تا ۷۶معاون توسعه ساخت داخل گروه بهمن را در پرونده کاری خود دارد و در ادامه از سال  ۷۶ تا ۸۶ مدیرعامل گروه بهمن  بوده و از سال ۹۰تا ۹۴، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره گروه بهمن بوده است.

سروش همچنین عضو حیات مدیره انجمن خودروسازان ایران، عضو انتخابی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تهران، نائب رئیس کانون کارفرمایان ایران و عضو هیئت‌مدیره شرکت‌های متعدد بورسی بوده است.

در دو دوره حضور سروش در گروه بهمن شاهد توسعه گسترده محصول سواری و تجاری ، افزایش تیراژ محصولات سواری و تجاری بوده‌ایم. تکریم منابع انسانی در تمامی سطوح و نیز بالا بودن کیفیت تولیدات از دیگر شاخص‌های دوران مدیریت سروش در گروه بهمن است .سودآوری گروه بهمن در اوج تحریم‌های سال‌های آغازین دهه ۹۰ از دیگر نکات مثبت عملکرد وی در گروه بهمن است تا بدین‌وسیله در سال ۱۳۹۴ به‌عنوان مدیر برتر جهادی انتخاب شود.

شایان‌ذکر است که مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل‌های جدید و قدیم سایپا در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 دیدگاه
  1. حمید می گوید

    شما هر چقدر هم توانمند باشی با تحریم قطعات مثلا ECU یا استپ موتور یا چراغ ال ای دی یا گیربکس اتوماتیک و فناوریهای روز دنیا که در تمام صنایع خصوصا خودرو سازی حرف اول رو میزنه میخوای چه کار کنی؟
    هیچ خودرو سازی دنیا تمام قطعات رو خودش درست نمیکنه!

  2. سیدعلی هاشمی می گوید

    بنده حدود ۵سال دکتر سروش را میشناسم واقعا مرد دلسوز و توانمندی هستش حرف نداره
    سیدعلی هاشمی

  3. سيد مجيد می گوید

    من توی گروه بهمن با ایشون کار کردم بسیار مرد توانمند و درستکاری هستن

نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.