رونمایی از Mercedes EQ Silver Arrow

به گزارش خودروبرتر ،کانسپت Mercedes EQ Silver Arrow با الهام گرفتن از مدل W125 Rekordwagen محصول سال ۱۹۳۷ میلادی طراحی و توسعه داده‌شده است.

در خط ساحلی پبل پیچ،  طراحی آئرودینامیک این مدل مفهومی تمام برقی بر اساس نسخه کلاسیک  W125صورت گرفته است که در سال 1937 توانست رکورد متحیرکننده  ۴۳۲.۷ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

البته مبرهن است که   EQ Silver Arrow  موتور تمام برقی را جایگزین پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل دهه‌ی ۱۹۳۰ باقدرت ۷۲۵ اسب بخار کرده است تا تفاوت 80 سال در اینجا به چشم بیاید.

مشخصات فنی Mercedes EQ Silver Arrow

کانسپت پیکان نقره‌ای مرسدس یک خودرو تک‌سرنشین با طول ۵.۳ متر و رنگ بدنه‌ی نقره‌ای مشابه مدل‌های کلاسیک مسابقه‌ای مرسدس بنز، از قوای فنی برقی باقدرت ۷۳۸ اسب بخار و پک باتری ۸۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند تا نهایت سرعت آن به بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

در داخل اتاقک مرکزی EQ Silver Arrow از فیبر کربن و با طراحی آئرودینامیک ساخته‌شده است. در بخش عقب، باله‌ی فعال قرار داده‌شده است تا در شرایط مختلف به‌صورت خودکار بالا یا پایین برود.

در این پیکان نقره‌ای برقی با بدنه 5.3 متری در اتاقک خود تنها برای یک نفر ظرفیت داشته و راننده در مرکزی‌ترین بخش خودرو قرار خواهد گرفت.

ساختار بدنه فیبر کربنی سبک در این خودرو نیز باعث شده تا خودرو به‌راحتی و سهولت در میان هوا حرکت کرده و بلغزد. درست مانند تیری که از کمان رها می‌شود و به همین دلیل  نام‌گذاری مرسدس در این خودرو را باید قدر نهاد.

یکی از نکات منحصربه‌فرد طراحی این خودرو ، بخشی از رینگ‌های بزرگ ۲۴ اینچی با پوشش متالیک نقره‌ای مخفی‌شده که البته نیمی از رینگ‌های جذاب ۱۶۸ پره‌ای مرسدس، در معرض دید قرار دارد.

در کمال شگفتی خودرو شبیه مدل‌های فرمول یک است، اما مسلماً  صدایی از این خودرو درنخواهد آمد تا طرفداران سرعت با آن احساس شگفتی کنند.

در فضای داخلی با روکش‌های چرمی و تجهیزات مدرن مانند پنل تمام دیجیتال جلب‌توجه می‌کند. داخل اتاقک نیز پر از مشخصه‌های یک بنز لوکس تمام‌عیار است. پشت آمپر دیجیتالی یکپارچه، چوب و چرم آمیزه‌های خوبی برای مدرن بودن و اصیل بودن هویت و ماهیت خودرو یک برند آلمانی است.

جالب این بوده که علاوه بر پنل دیجیتال، در مرکز فرمان هم یک نمایشگر کوچک تمام لمسی قرارگرفته و دستگاهی با نمایش مجازی پیست مسابقه روبروی راننده ظاهر می‎شود که به‌صورت تمام لمسی قابل انتخاب در 3 حالت مختلف است.

منبع تخته گاز
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.