معاون صادرات سایپا: قیمت پراید در عراق بالاتر از ایران است !!!

وی با بیان اینکه خودروهای صادراتی هزینه های جاری شامل بیمه نامه شخص ثالث، هزینه های شماره گذاری و مالیات بر ارزش افزوده را ندارند گفت: با این حساب قیمت پراید در عراق به مراتب با قیمت بالاتر از بازار داخلی  است.
معاون صادرات و امور بین الملل سایپا با بیان اینکه بخشی از این شایعات شیطنت و فضاسازی در شبکه های اجتماعی است گفت: قیمت پراید در عراق با توجه به نیاز بازار عراق، آپشن های کمتری نسبت به محصولات داخلی نیاز دارد و درحال حاضر به قیمت 7 هزار دلار عرضه می شود که با توجه به نرخ ارز این خودرو حدود 30 میلیون تومان به فروش می رسد.

وی افزود: گروه خودروسازی سایپا در یک دهه گذشته توانسته حدود 250 هزار انواع محصولات را به بازارهای هدف صادر کند که از این تعداد 20 هزار دستگاه خودرو از خانواده تیبا بوده است و با اتکا به توان مهندسین داخلی، کوییک و ساینا را نیز به عنوان دو خودرو اتوماتیک اقتصادی همزمان با تولید داخلی به کشورهای منطقه صادر خواهیم کرد.
جوان گفت : صادرات 250 هزار خودرو در 10 سال گذشته به صورت CBU و CKD به 40 کشور انجام شده که 150 هزار دستگاه آن به کشور عراق بوده است و این دستاوردی مهم در عرصه صادرات خودرو کشور است.

او در مورد قیمت پراید در عراق تاکید کرد: البته در حال حاضر با همکاری شریک تجاری در عراق سه مدل از محصولات گروه سایپا در حال تولید است.

معاون صادرات گروه سایپا همچنین از عرضه 50 هزار دستگاه خودرو در بازار سوریه طی چند سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوبی که از محصولات گروه سایپا در این کشور شده است در آینده نزدیک ظرفیت تولید در سوریه افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: گروه سایپا تمام ظرفیت های خود را در کشور سوریه حفظ کرده است و در حال حاضر گروه سایپا محصولات خانواده X100 و X200  را در خط تولید سوریه تولید و عرضه می کند.
جوان افزود: خوشبختانه پس از پایان درگیری های داخلی، تولید در کشور سوریه مجددا شروع شده است و در کشورهای آذربایجان، شمال آفریقا، الجزایر و مصر هم اقدامات مهمی در حوزه شناسایی بازار، صادرات و تولید صورت گرفته است که قطعاً با سرمایه گذاری های شریک تجاری در این مناطق از جمله الجزایر می توان به بازارهای جدید و مهمی در شمال آفریقا دست یافت.


وی از هدف گذاری 20 میلیون دلاری در زمینه صادرات در مورد قیمت پراید در عراق و قطعه خبر داد و گفت: سال گذشته 10 میلیون دلار صادرات قطعات در بخش خدمات پس از فروش صورت گرفت و سال جاری نیز صادراتی بالغ بر10  میلیون دلار قطعه در زمینه خدمات پس از فروش به کشورهای هدف پیش بینی شده است؛ همچنین در زمینه صادرات قطعات OEM ، به کشورهایی که صنعت خودرو دارند، گام های مهمی برداشته شده است.
معاون صادرات گروه سایپا خاطر نشان کرد: از مشکلات حوزه صادرات عدم وجود زیر ساخت های حمل و نقل به بازارهای هدف، ثابت بودن قیمت ارز و عدم سیاست های تشویقی صادرات است که در صورت اجرا برنامه های صادراتی، شاهد توسعه صادرات در گروه خودرو سازی سایپا خواهیم بود.

دلیل به ظاهر محکم در مورد قیمت پراید در عراق

گفتنی است قیمت خودرو در سایت معروف خرید و فروش خودرو در عراق با عنوان ‌ام.‌ردی  بر اساس مبالغ بالا درج شده است؛ این سایت در عراق همان وضعیتی را دارد که سایت‌های همچون «دیوار», «شیپور» و «باما» در ایران دارند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.