رونمایی از BMW X2 متفاوت ترین کراس اوور آلمانی

خودروساز آلمانی ب.ام.و سرانجام پس از حرف و حدیث های فراوان از کراس اورر کلاس میانی X2  را رونمایی کرد تا خلاء بین شاسی بلند های X1  و X3  را پرکند.

به گزارش خودروبرتر ، بر خلاف تصور عمومی ب.ام.و در این مدل از زبان طراحی قدیمی و کلاسیک خود برای سری کلاس ایکس بهره نگرفته است و تنها بر اساس پلتفرم UKL2 که در مدل های Gran Tourer و برخی مدل های مینی بکار گرفته شده است استفاده کرده است.

به عنوان مثال برای نخستین بار است که از جلو پنجره های جدید در محصولات خودروساز آلمانی استفاده شده است که به این تغییرات باید سیستم چراغ های جدید را نیز افزود.

شعار تبلیغاتی این شرکت برای مدل جدید ” این خودرو برای جوانان و کسانی است که دل جوانی دارند”. کسانی که در مناطق شهری زندگی می کنند ، زندگی فعالانه دارند و به طور کامل با دنیای دیجیتال در هم آمیخته اند و از همین رو ظاهر جذاب و اسپرت برایشان اهمیت بسیار زیادی دارد.

از نقطه نظر فنی این مدل با ایکس 1 شباهت های زیادی دارد ولی به آن اندازه امکانات و فضای یک شاسی بلند را ندارد و بیشتر از اینکه شبیه به یک شاسی بلند باشد شبیه به یک خودرو هاچ بک اسپرت با ارتفاع بیشتر است.

اگر خریداران مشکل پسند تر باشند شرکت آلمانی آنها را ناامید نخواهد کرد چون می توانند مدل  X2 M Sport X را سفارش دهند که از چرخ های آلیاژی 20 اینچی بهره گرفته شده است و در ضمن ارتفاع خودرو نیز در حدود 1.5 سانتیمتر کاهش پیدا کرده و سیستم تعلیق نیز بهبود یافته است و البته با نشان M  نقش بسته بر خودرو به خوبی پی میبریم که این خودرو دارای حالت M Sport خواهد بود که معرف کیفیت و راحتی آلمان ها است.

خریداران در داخل کابین شاهد صفحه نمایش تمام لمسی 8 اینچی هستند که به آخرین نسخه دستیار هوشمند ب.ام.و مجهز شده است  و دارای فناوری هایی همچون هشدار حرکت بین خطوط و دستیار پارکینگ و.. است که به راحتی به سیستم کارپلی اپل متصل شده  و متاسفانه هنوز خبری از دستیار راننده اتوماتیک برای آن منظور نشده است.

نمی توان منکر شد که ترکیب یک شکل عضلانی  با چراغ‌های LED جلو و عقب، ادوات خاکستری رنگ در قسمت رکاب و سپرها، در کنار اسپویلر عقب، BMW X2 را نه‌تنها متمایز از X1، بلکه فراتر از دیگر کراس‌اورهای این کلاس، نشان می‌دهد.

طبق اعلام شرکت آلمانی، این خودرو از بهار سال آینده میلادی با 3 نسخه مختلف که شامل یک موتور بنزینی با قدرت پیشرانه 192 اسب بخار به همراه دو نسخه دیزلی با قدرت پیشرانه 190 و 231 اسب بخار عرضه خواهد شد.

البته این شرکت وعده داده است تا نسخه هیبریدی و همچنین نسخه 3 سیلندر این خودرو را نیز به سبد این مجموعه اضافه کند تا بتواند در رقاابت با رقبای سرسخت آلمانی خود همچون مرسدس بنز GLI  و آئودی Q2  حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد و بتواند سهم بیشتری از بازار مصرف را در اختیار خود بگیرد.

در پایان شما را به تماشای تیزر رسمی خودروساز آلمانی برای کراس اوور دوست داشتنی خود دعوت می نماییم.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.