رونمایی مرسدس از ابر خودرو پروژکت وان در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017

بی گمان همگی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 منتظر رونمایی از مدل مفهومی و کانسپت ابر خودرو مرسدس بنز خودروساز آلمانی با نام پروژکت وان بودند.

به گزارش خودروبرتر،  پروژکت وان یک ابر خودروی زیبا با قدرت خودروهای فرمول یک روی جاده‌هاست.

خودرویی که احتمالا بیشتر از دیگر شرکت‌کنندگان در فرانکفورت بدرخشد و به ستاره بی‌بدیل آلمان ها در نمایشگاه تبدیل شود.

اعداد در خودرو در خور توجه‌اند. موتور 1.6 لیتری در کنار 4 سامانه الکتریکی که می‌توانند بیش از 1000 اسب بخار توان ایجاد کند. این هزار اسب‌بخار قرار است بیشینه سرعتی نزدیک به 350 کیلومتر درساعت برای خودرو رقم بزند.

اما پروژکت وان یک قابلیت عجیب دارد و در کمتر از 6 ثانیه به شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به معنای واقعی می‌توان آن را موشک نامید. بوگاتی شیرون شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت خود را محافظانه‌کارانه 6.5 ثانیه اعلام کرده است.

گیربکس یک مدل منحصر به فرد است. 8 سرعته و تلفیقی از خودکار و دستی. فرمان و پدال‌ها نیز به سبک و سیاق فرمول یک ارائه شده است.

بدنه مونوکوک طراحی شده و فیبرکربن در آن موج می‌زند. زیبایی و طراحی درونی خودرو نیز مانند هر مدل دیگری از بنز چشمتان را خواهد گرفت. فرمان را گرد نخواهید یافت، و بیشتر شبیه فرمان کنسو‌لهای بازی است. با دکمه‌های روی فرمان بسیاری از شرایط خودرو قابل کنترل است. حالات رانندگی یا فرامین اطلاعاتی از این دست هستند.

دو صفحه نمایشگر بزرگ روی کنسول و روبه‌روی سر راننده قرار دارد. قوس و منحنی‌های زیبا نوازشگر ظاهر شده‌اند و قطعا برای بازدیدکنندگان دلچسب خواهد بود.

از آنجا که خودرو در کمترین زمان ممکن به بیشینه شتاب ممکن می‌رسد، باید مملو از فناوری‌های ایمنی باشد و در این موضوع شکی نیست.

بنز اعلام کرده همچنان به توسعه این خودرو ادامه می‌دهد و ظاهرا قرار است یک خودروی فرمول یک به روی جاده‌های جهان نفوذ کند. احتمالا این خودرو که پیشتر اعلام شده 275 دستگاه از آن ساخته می‌شود به محبوب‌ترین خودروی طرفداران سرعت بدل خواهد شد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.