مقایسه مختصر و مفید بین پژو 206 و سایپا کوئیک

سایپا، محصول جدیدش را با نام کوئیک معرفی کرد. خودرویی که شباهت زیادی به ساینا دارد؛ در حدی که شاید بهتر بود نامش را مثل تیبا ۲، ساینا ۲ می‌گذاشتند! این محصول جدید، رقیب وطنی هم‌قیمت و هم‌کلاسی زیادی ندارد اما شاید نزدیک‌ترین مورد برای مقایسه‌ با آن ، پژو ۲۰۶ باشد. شاید عده‌ای باشند که برای خرید یک خودروی جدید، بین کوئیک و پژو ۲۰۶ مردد شده باشند. بنابراین نگاهی به ویژگی‌های این دو خودرو می‌اندازیم و در انتها از شما می‌خواهیم نظرتان را به ما بگویید.

۱) طراحی

پژو ۲۰۶ در دو کلاس سدان (SD) و هاچ‌بک در ایران به فروش می‌رود. برخلاف پژو ۲۰۶ که اتومبیلی قدیمی بوده و طراحی آن به سال ۱۹۹۸ برمی‌گردد، کوئیک محصولی با طراحی جدید است. چهره‌ی پژو ۲۰۶ با گذشت ۲۰ سال هنوز جذاب است؛ اما به طراحی کوئیک انتقادهایی می‌شود. ظاهر کوئیک شباهت‌های زیادی به ساینا دارد و در نمای پشتی این خودرو، شاهد شباهت‌های زیادی به اتاق‌های ب‌ام‌و هستیم. شاید اگر کسی لوگوی این شرکت را هم به پشت کوئیک بچسباند، از دور صاحب یک خودروی چند صد میلیون تومانی جلوه می‌کند!

۲) هزینه

پژو ۲۰۶ هاچ‌بک در دو تیپ ۲ و ۵ تولید می‌شود که به ترتیب حدودا ۳۲ و ۳۷ میلیون تومان قیمت دارند. گفته می‌شود که کوئیک هم بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد. به باور بعضی از صاحبین پژو ۲۰۶، این خودرو هزینه و خرج نسبتا بالایی دارد؛ مخصوصا زمانی‌که خودرو به استهلاک می‌افتد. درعین حال تهیه‌ی لوازمش کار نسبتا آسانی است. نمایندگی‌ها و مکانیکی‌های زیادی هستند که در تعمیر و تامین قطعات این خودرو تجربه دارند؛ اما کوئیک تا مدت‌ها از این ویژگی‌ محروم است.

۳) آپشن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کوئیک که آن را از پژو ۲۰۶ متفاوت می‌سازد، آپشن‌های این خودرو است. سیاستی مشابه خودروسازهای چینی که آن را برتر می‌سازد. نمایشگر ۷ اینچی، مسیریاب، دوربین دید عقب، کروز کنترل و صندلی و آینه‌های جانبی با تنظیمات برقی، از امکانات داخلی کوئیک است. پژو ۲۰۶ در مقابل کوئیک خودروی ساده‌تری به نظر می‌رسد. در لیست تجهیزات این خودرو در وب‌سایت ایران‌خودرو، ایمبولایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، سیستم کنترل بخار بنزین دیده می‌شود.

۴) مشخصات فنی

پژو ۲۰۶ تیپ ۲، یک پیشرانه‌ی ۱۳۵۰ سی‌سی با توان ۷۵ اسب‌بخار دارد. تیپ ۵ هم به پیشرانه‌ی ۱۵۸۷ سی‌سی با توان ۱۰۵ اسب‌بخار مجهز شده است. در کوئیک هم از یک پیشرانه‌ی ۱٫۵ لیتری با توان ۸۷ اسب‌بخار استفاده شده است. کوئیک به سیستم‌های ترمز EBD، ABS، BA و سیستم پایداری ESC مجهز شده است. پژو ۲۰۶ هم از سامانه‌های ABS ،EBD و EBA سود می‌برد.

۵) سواری

سواری خشک ولی اسپرت از ویژگی‌های اصلی ۲۰۶ است. این در حالی است که کوئیک احتمالا سواری آرام و کم‌هیجان‌تری را به نمایش می‌گذارد. یکی از انتقادهایی است که از صاحبین پژو ۲۰۶ شنیده می‌شود، صدای تعویض دنده‌‌های آن است. البته تا زمانی‌که کوئیک وارد بازار نشود و جواب خودش را پس ندهد، نمی‌توان در مورد کیفیت ساخت و مکانیک آن با قاطعیت نظر داد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.