مرسدس نگاه ویژه و جدید به بازار خودروهای تمام الکتریکی دارد

مرسدس خودروساز آلمانی برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار در حال تمرکز و فوکوس بیشتر بر روی خودروهای تمام الکتریکی است.

از همین روی این شرکت قصد دارد تا در نمایشگاه خودرو پاریس در ماه اکتبر خودروهای تمام الکتریکی جدید را به نمایش بگذارد و در همین رابطه Dieter Zetsche مدیرعامل این شرکت عقیده دارد که نباید بیشتر از این زمان را از دست داد.

در ماه گذشته میلادی بود که توماس وبر مدیرعامل دایملر اعلام کرد که بنز در حال کار بر روی یک خودرو تمام الکتریکی با متوسط مسافت طی شده 310 مایل با یک‌بار شارژ است که تا سال 2020 روانه بازار خواهد شد.

از همین روی شایعاتی نیز به بیرون درز پیداکرده که مرسدس در حال کاربر روی رقیبی سرسخت برای تسلا مدل اس است که البته بسیار سریع‌تر نیز خواهد بود.

اما رمز موفقیت برند i بی ام و چه بوده است؟

تیراژ این محصولات ابدا بالا نیست. در ماه جولای سال جاری مدل i3 علی رغم رشد ۳۳٫۷ درصدی در فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته فقط ۲۳۵۸ دستگاه فروش داشته است و i8 از تیراژ به مراتب پایین تری برخوردار است پس با این حساب چگونه این خودروها به این سطح از محبوبیت دست یافته‌اند؟

البته افزایش برد مسافت جدیدترین محصول الکتریکی بی ام و یعنی i3 94Ah تاثیر قابل ملاحظه ای در فروش آن داشته است به طوری که تاکنون ۷۰۰۰ سفارش برای آن ثبت شده که مقامات بی ام و در این خصوص اظهار کرده اند این رقم ۳ برابر نسل اول i3 در ابتدای فروش آن است.

این مطلب درست است که اس یو وی الکتریکی که مرسدس بنز قرار است در نمایشگاه اتومبیل پاریس رونمایی کند از طیف مشتریان متفاومتی با i3 برخوردار خواهد بود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، اما این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که بین محصولات الکتریکی که خودروسازان لوکس آلمانی عرضه می‌کنند معمولا شباهت های زیادی نیز وجود دارد. و به نظر می‌رسد تا زمانی که خریداران به خودروهای تمام الکتریکی عادت کنند عرضه این خودروها با ترکیبی از موتورهای درونسوز کمکی و الکتریکی بتواند بهترین فرمول برای جلب نظر مشتری باشد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.