سونی هم خودروساز شد

سازنده بزرگ لوازم الکترونیکی ژاپنی اعلام کرد که به زودی از خودرو سونی رونمایی خواهد کرد.

این خودرو الکتریکی و برقی در زیر مجموعه تازه این شرکت با نام سونی موبیلیتی وتحت عنوان VISION -S قرار خواهد گرفت وشرکت ژاپنی اعلام کرده است که محصولی کاملا متمایز روانه بازار خواهد کرد.

البته این شرکت تقریبا دو سال پیش بود که از علاقه خود در صنعت خودروسازی در CES پرده برداشت و کانسپت جدید این شرکت از لحاظ فنی با ماشین دو سال پیش دارای وجوه مشترکی است.

مدیر سونی یوشیدا در مراسم رونمایی از این ماشین گفت که فن‌آوری‌های این شرکت نظیر حس‌گرها و دوربین‌ها در کنار سایر محصولات سرگرم کننده این شرکت نظیر بازی های ویدیویی و همچنین فیلم های سینمایی این شرکت را در موقعیتی از تعریف تازه خودرو برقی قرار داده است.

البته این شرکت دوربین‌ها و حس‌گرهایی تولید می‌کند که در خودروهای خودران به آن نیاز فراوانی است و در ضمن یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان محصولات سرگرمی نظیر فیلم و بازی است که با ماشین های خودران، اهمیتشان در صنعت خودرو در جهت سرگرم کردن مسافرین داخل کابین نمود بیشتری پیدا خواهد کرد.

مشخصات فنی خودرو سونی

سونی اطلاعاتی بیشتری در باره سیستم محرکه و همچنین توانایی های فنی خودرو منتشر نکرده است و تنها به این نکته بسنده کرده که این خودرو از فناوری پرسرعت 5G بهره خواهد برد تا هر سرنشین قادر باشد تا به صورت مجزا و بدو هیچ گونه مشکلی به بازی و یا تماشای فیلم مورد علاقه خود بپردازد.

شایان توجه است که با هوشمند شدن خودروها ، سایر شرکت ها نیز به فکر ورود به این عرصه افتاده و شایعاتی در میان است که اپل،‌ سازنده آمریکایی مک بوک و تلفن‌های همراه آیفون هم قرار است در چند سال آینده ماشین خود را به بازار عرضه کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.