جنگنده F35 عقاب جدید و قدرتمند آسمان سرانجام آماده نبرد است

اگر به تجهیزات جنگی علاقه داشته باشید حتما تاکنون نام F-35 Lightning II به گوش شما خورده است، شرکت لاک‌هید مارتین (Lockheed Martin) در ۱۵ سال گذشته مشغول ساخت این جنگنده بوده است و به دلیل مشکلات فنی مختلف تاکنون شاهد F-35 در کارزار نبرد نبوده‌ایم. در این بین نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد جنگنده F-35A از حالا به بعد رسماً آماده روانه شدن به میدان‌های نبرد است. بر اساس گفته‌های نیروی هوایی آمریکا، پایگاه Hill Air Force در ایالت یوتا، اولین پایگاهی است که در صورت نیاز قادر است این جنگنده تمام عیار را راهی کارزار کند. بد نیست بدانید جنگنده F-35، سی‌ و چهارمین اسکادران هواپیماهای جنگنده آمریکایی را تشکیل می‌دهد.

البته در این بین صحبت‌هایی نیز از عدم آماده بودن این جنگنده به گوش می‌خورد. وال‌استریت ژورنال مدعی شده که F-35 ممکن است به لحاظ فنی آماده ورود به کارزارهای نبرد باشد؛ اما بعید به نظر می‌رسد این جنگنده تا دو ماه دیگر به صورت کامل آماده شود. گفته می‌شود نرم‌افزار این جنگنده در حال حاضر اجازه استفاده از تمامی امکانات تسلیحاتی که به آن مجهز است را نمی‌دهد. به این ترتیب نمی‌توان از یک سلاح بخصوص در F-35 استفاده کرد. با این حساب علی‌رغم ادعای نیروی هوایی آمریکا، انتظار می‌رود تا سال آینده میلادی نتوان روی این جنگنده پیشرفته حساب باز کرد. لازم به ذکر است که این اولین باری نیست که هواپیماهای نظامی آمریکا با تاخیر آماده می‌شوند.

پیش از این نیز شرکت Marine Corps، گفته بود که F-35 این شرکت در تیر ماه ۲۰۱۵ آماده پیکار است؛ اما این هواپیما در آن زمان نیز با مشکلات اساسی روبرو بود. مدل F-35C این هواپیما نیز در حال حاضر فعال نیست و برای حضور جنگنده Lighting II در میدان نبرد هنوز راه درازی در پیش است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.