مدیرعامل جاه‌طلب تسلا همچنان می‌تازد!!

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: در برنامه اول، هدف شرکت نوپای تسلا شروع فعالیت با تعداد کمی اتومبیل الکتریکی و استفاده از درآمد حاصل از فروش آن‌ها برای توسعه اتومبیل‌های نسبتاً ارزانی بود که به تعداد بالا فروش می‌روند. همه این‌ها به همراه فراهم آوردن نیروی خورشیدی در مقیاس عظیم جزو برنامه اول تسلا بود. حالا حدود یک دهه بعد که تسلا در حال دستیابی به اهداف خود است، ایلان ماسک احساس کرده زمان ارائه یک برنامه دیگر برای این شرکت فرا رسیده است.

برنامه جدید تسلا که در وبلاگ این شرکت منتشر شد، کاملاً بلندپروازانه است. این برنامه در حالی منتشر شد که چندین تحقیق و بررسی در مورد تصادف منجر به مرگ ناشی از نقص عملکرد سیستم خودران این شرکت در جریان است و هنوز معلوم نیست آیا این شرکت می‌تواند به ۴۰۰ هزار ثبت‌نامی که برای اتومبیل مدل ۳ صورت گرفته، به موقع عمل کند یا خیر. این شرکت به دنبال گسترش استفاده از نیروی خورشیدی و ذخایر انرژی خانگی و همچنین ایجاد خط تولید کاملی از اتومبیل‌های الکتریکی و خودران است که مالکان آن‌ها بتوانند در مواقعی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، آن‌ها را اجاره دهند.

در ادامه برنامه ایلان ماسک برای آینده تسلا با جزئیات آورده شده است.

ماه گذشته وی اعلام کرد قصد دارد شرکت سولارسیتی را برای تسلا خریداری کند. وی در مورد مزایای این ادغام چیزی نگفت؛ اما اظهار داشت هدف از این کار، به‌کارگیری نیروی خورشیدی در باتری‌های ذخیره انرژی پاوروال تسلا است.

در حال حاضر سدان مدل اس و شاسی‌بلند مدل ایکس با اتومبیل کوچک‌تر مدل ۳ در راه هستند. با این حال ماسک می‌خواهد خط تولید این شرکت اتومبیل‌های رایج حمل و نقل زمینی را نیز در بر بگیرد. طبق گفته وی، شرکت تسلا علاوه بر مدل ۳، یک شاسی‌بلند کامپکت و یک اتومبیل باری نیز ارائه خواهد داد. همچنین این شرکت در حوزه وسایل نقلیه تجاری نیز وارد خواهد شد.

وی اظهار داشت یک مدل آزمایشی به نام «تسلا سِمی» و یک اتوبوس خودران سال آینده رونمایی می‌شود. ظاهراً مسافران می‌توانند از طریق گوشی هوشمند خود یا دکمه‌هایی که در ایستگاه‌های اتوبوس عادی وجود دارد، این اتوبوس‌ را احضار کنند.

در این فاصله، شرکت تسلا باید طبق وعده ماسک تا سال ۲۰۱۸، ۵۰۰ هزار دستگاه اتومبیل در سال تولید کند. طبق گفته وی، برای این کار، بر روی دستگاه اتومبیل‌ساز خود تمرکز خواهد کرد تا اتومبیل بسازد.

وی اظهار داشت سیستم خودران اتوپایلوت این شرکت نسخه بتا است؛ زیرا ۱۰ برابر از انسان‌ها بهتر نیست. زمانی که این سیستم از حالت آزمایشی خارج شود و قانون‌گذاران استفاده از اتومبیل‌های خودران در خیابان‌های شهر را تأیید کنند، ماسک آینده‌ای را تصور کرده که مالکان اتومبیل‌های خودران می‌توانند اتومبیل خود را زمانی که به آن نیاز ندارند، اجاره دهند.

این برنامه، واقعاً بلندپروازانه است؛ اما ۱۰ سال پیش هم کسی فکر نمی‌کرد شرکت کوچکی بتواند صنعت خودروسازی را با اتومبیل‌های الکتریکی به چالش بکشد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.