خودروهایی که قایق هم هستند (تصاویر)

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: ما در این جا به معرفی  بهترین وسایل نقلیه ای می‌پردازیم که قابلیت حرکت در هم زمین و هم آب را دارند و اگر شما دوست دارید یکی از این خودروها را داشته باشید باید حساب بانکی خود را دوباره کنترل کنید تا کمی‌هم در نقش جیمز باند و خودرو دو زیست لوتوس آن فرو روید.

Rinspeed-sQuba

Rinspeed sQuba
خودرو Rinspeed sQuba در کلاس سوپرخودروها طبقه بندی می‌شود که دارای ظرفیت دو سرنشین است و به صورت کامل قابلیت حرکت به عنوان زیر دریایی در آبو زیر آب و البته روی زمین را دارد.
در روی زمین و در جاده، خودرو Rinspeed sQuba توانسته است به سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که البته در روی آب دارای سرعت حداکثر ۶ کیلومتر در ساعت و در زیر آب نیز دارای حداکثر سرعت ۳ کیلومتر در ساعت است که البته فقط می‌تواند تا ارتفاع ۱۰ متری آب فرو رود.
این خودرو که در سوئیس تولید شده است به طور کامل برقی و الکتریکی است تا مقدار تولید گازهای گلخانه ای آن صفر باشد و استفاده از ۳ موتور الکتریکی برای اولین بار است که در یک وسیله نقلیه آبی به چشم می‌خورد که البته از دو موتور دیگر بیشتر برای قایقرانی و در روی آب بهره گرفته می‌شود.


The-Quadski

The Quadski
خودرو موتوری Quadsk توانسته است سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت را در آب پشت سرگذارد و قادر است تنها در چهار ثانیه بین دو حالت سوئیچ کند که تنها با فشردن یک دکمه این اتفاق رخ می‌دهد.


Sea-Lion

Sea Lion
شیر دریا عمدتا از آلومینیوم و فولاد ضد زنگ تشکیل شده است که بدین ترتیب یک وسیله نقلیه آبی و خاکی بسیار طبیعی را تشکیل داده است که البته پتانسیل کامل ان هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اس ولی در حال حاضر اعلام شده است که این خودرو در آب دارای سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت و در روزی زمین دارای سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است که واقعا جای تحسین دارد.
به هر حال طراحی این خودرو بسیار آینده نگرانه بوده و با باله‌های جانبی متحرک می‌تواند در مواقع اضطراری نیز از آنان برای حمل و نقل بهره گیرد.


Terra-Wind-RV

Terra Wind RV
این خودرو RV دارای تمامی‌مزایای یک خودرو متحرک زمینی است ولی دارای قابلیت‌های بسیار بیشتری است بدین معنی که یک قایق بادبانی لوکس واقعی است که به خوبی به عنوان یک وسیله نقلیه، قایق و خانه در خدمت صاحب آن است تا به خوبی یک وسیله نقلیه با ۳ کارکرد متفاوت باشد.


Manta-Concept

Manta Concept
این خودرو که توسط دیوید کاردوسو طراحی شده است دارای قابلیت حرکت بر روی آب و زمین است که چرخ‌های عقب توسط یک موتور الکتریکی است که البته به نظر فقط برای طراح خودرو جا دارد یعنی اینکه فقط دارای ظرفیت یک سرنشین است.


Gibbs-Aquada

Gibbs Aquada
این خودرو دو زیست که توسط Gibbs Technologies توسعه یافته است می‌توان با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در روی زمین و ۵۰ کیلومتر در ساعت در آب حرکت کند که به نظر می‌رسد تنها چهار چرخ را به یک قایق اضافه کرده تا یک خودرو شناور صورت گیرد که البته دارای چابکی خاصی نیز هم بر روی آب و هم بر روی زمین است.


LARC-V

LARC-V
در آمریکا و در طول دهه ۱۹۵۰ از این کشتی حمل و نقل دو زیست بسیار مورد استفاده قرار گرفت که قادر به حمل پنج تن بار بود که البته بیشتر در ماموریت‌های نجات در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفت و پوسته آلومینیومی‌آن بسیار بادوام و محکم است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.