نیسان در حال توسعه یک خودرو اسپرت کوچک و جمع و جور است

بر اساس اخبار منتشرشده در نمایشگاه خودرو نیویورک، نیسان پذیرفت که همچنان مدل‌های GT-R و Z  در خط تولید باقی خواهند ماند ولی یک مدل کوچک‌تر و جمع و جورتر ورزشی نیز باقیمت ارزان‌تر در دستور کار این شرکت قرارگرفته است.

شیرو ناکامورا سخنگوی این شرکت در این مورد می‌گوید:” ما برای این خودرو نیاز به یک معماری و پلتفرم جدید داشتیم زیرا این پلتفرم باید سبک و کوچک بوده و در ضمن دارای بازدهی و کارایی بالایی نیز باشد و از همین روی ما تصمیم گرفتیم که این خودرو دارای سیستم محور عقب باشد زیرا دیگر محور جلو کارایی موردنظر ما را نخواهد داشت!”.

با این ایده نیسان در مورد یک خودرو اسپرت و ورزشی کوچک بیشتر ما را به یاد مدل کانسپت و مفهومی  IDx می‌اندازد که البته ما آرزو داریم تا نسخه تولیدی این خودرو را نیز روزی در خط تولید نیسان ببینیم.

هر دو مدل Toyota 86 و Mazda Mx-5 حاصل همکاری بین دو شرکت تویوتا و مزدا بوده است که یک‌راه حل بسیار مناسب برای هر دو شرکت برای توسعه یک پلتفرم منحصربه‌فرد و همچنین قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه بوده است.

هنوز بسیار زود است که بتوان این خودرو را رقیبی برای Scion FR-S یا Subaru BRZ دانست، زیرا هنوز چیزی در مورد مشخصات فنی آن نمی‌دانیم. هر دو خودروی مفهومی IDx دیفرانسیل عقب بودند ولی خودروی IDx Freeflow گفته می‌شود که دارای موتوری 1.2 یا 1.5 لیتری و گیربکس CVT خواهد بود. خودروی IDx NISMO نیز که ظاهری اسپرت تر از Freeflow دارد دارای گیربکس CVT بوده ولی یک موتور توربوشارژردار 1.6 لیتری قوی‌تر و دسته دنده‌ی روی فرمان برای کنترل دستی pseudo خواهد داشت.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.