با شاسی بلند Haval H9 گریت وال بیشتر آشنا شویم

به زودی شاهد نسخه جدید از سری HAVAL گریت وال در بازار داخلی با نام H9 خواهیم بود از همین روی تصمیم گرفتیم تا جزئیاتی از این خودرو را در پیش روی خوانندگان عزیز قرار دهیم.
فروش HAVAL H9 از اوایل سال 2015 میلادی آغاز گشته و بهای نیز از 220,000 یوآن (35,900 دلار) شروع شده است. هاوال H9 برای نخستین بار در آوریل 2014 میلادی در نمایشگاه پکن ظاهر شد. این مدل بزرگ‌ترین خودرویی است که توسط گریت وال موتور توسعه یافته است. داشبورد این مدل به زیبایی طراحی شده و مواد به کار رفته آن گران به نظر می‌رسند و بخش‌های گوناگون هم از ارگونومی خوبی برخوردارند، به‌ویژه در این بین بخش‌های چوبی خوب هستند. آلومینیوم موجود در درها کمی زیاد بوده و صفحه نمایش هم بسیار هم بزرگ است.

h9_wg_33
سیستم اطلاعات موجود در نمایشگر وسط داشبورد، آیکون‌هایی همچون چک کننده گرمای موتور، تماشای تلویزیون، ارسال پیام‌های SMS و یا EMAIL و یا پیدا کردن مسیر جاده و گوش دادن به موزیک و… را در بر می‌گیرد.
دکمه استارت در کنسول میانی و روبروی دکمه کوچک ترمز دستی الکترونیکی قرار دارد. دو نگه‌دارنده فنجان در کنار آن می‌تواند محتویات موجود در آن را برایتان گرم یا سرد کند.
چرخ‌ها هم نیز تا حدودی کوچک بوده و به نظر می‌رسد که در حال شنا کردن در داخل طاق‌های منحنی موجود در بدنه هست و از همین روی به نظر می رسد که هاوال H9 به لاستیک‌های بزرگ‌تری نیازمند است!

h9_ns_11
از جمله نوآوری های بکار گرفته شده در شاسی بلند Haval H9 می توان به کیسه های هوای جانبی برای تمامی سرنشینان خودرو به همراه سیستم ثبات الکترونیکی یا همان ESP ، سیستم کنترل هوشمند سرعت در سرازیری ، سنسورهای هوشمند نوربه همراه دستیار الکترونیکی هوشمند ترمز در پارکینگ اشاره کرد که در نوع خود جالب توجه است.

h9ty_ns_01
هاوال H9 با دو نوع پیشرانه که هر دوی آن‌ها توسط گریت وال توسعه یافته‌اند، در دسترس خواهد بود. اولین آن‌ها یک موتور 2 لیتری توربوست که توانی معادل 218 اسب بخار و نیز گشتاوری برابر با 324 نیوتن متر را به همراه یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک عرضه می‌کند؛ و دیگری موتور V6 خیلی داغ و پرقدرتی است که 3 لیتری توربو بوده و توانی معادل 333 اسب بخار و نیز گشتاوری معادل با 480 نیوتن متر را داراست و به همراه یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

مشخصات فنی
مشخصات فنی

طول/عرض/ ارتفاع این خودرو برابر با 4856/1926/1910 MM و فاصله بین دو محور جلو و عقب معادل 2800 MM است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.