ثبت رکورد سریعترین خودرو الکتریکی توسط Lucid Air EV + ویدئو

خودروی تمام الکتریکی Lucid Air EV ، هر روز به تولید انبوه نزدیک‌تر می‌شود. به‌تازگی تست نهایت سرعت لوسید ایر با رسیدن به عدد ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت با موفقیت انجام شده است تا این خودرو یکی از سریع‌ترین خودروهای برقی دنیا باشد.

 به گزارش خودروبرتر ، این برند کمتر از ۷ سال قدمت دارد؛ اما توسط مهندسانی اداره می‌شود که سابقه‌ی کار در تسلا و دیگر خودروسازان موفق جهان به همراه دارند. لوسید اعلام کرده است که قیمت نهایی مدل استاندارد AIR EV تنها ۵۲.۵ هزار دلار خواهد بود که مالیات بر تولید ایالت کالیفرنیا، قیمت آن را به حدود ۶۰ هزار دلار می‌رساند.

پیتر رولینسون، مهندس ارشد شرکت لوسید چند ماه پیش در نمایشگاه خوردوی دیترویت به خبرنگاران اطمینان داد که اولین محصول این برند با نام AIR EV، توانایی رسیدن به سرعت‌های بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد. حالا در ویدئوی جالبی که در انتهای این مطلب آورده شده است، ثبت سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت توسط این خودرو و تست پایداری آن در این سرعت، مشاهده می‌شود.

لوسید ایر

لوسید ادعا می‌کند که AIR EV به این سرعت خیره‌کننده محدود شده است و از نظر فنی می‌تواند از این هم سریع‌تر باشد. این مدل با رکورد ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت یکی از سریع‌ترین خودروهای برقی دنیا خواهد بود و پشت سر مدل کانسپت وان از رایمک و نیو (Nio) از شرکت چینی نکست (Next EV) خواهد ایستاد. اگر چه سوپراسپرت‌هایی مثل فورد GTT نیز به‌سختی می‌توانند به این سرعت برسند؛ اما ثبت سرعت ۳۵۰۰ کیلومتر بر ساعت در مسیری مستقیم و با صرف زمانی نسبتا زیاد توسط AIR EV، چندان کاربردی محسوب نمی‌شود.

فراموش نکنیم رسیدن به سرعت‌های بالاتر از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برای یک خودروی الکتریکی دستاورد بسیار مهمی است؛ آن‌هم خودرویی که قرار است در کلاس سدان‌های خانوادگی عرضه شود و یک سوپراسپرت گران‌قیمت به حساب نمی‌آید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲.۵ ثانیه، دیگر توانایی مهم AIR EV است که مسلما جذابیت زیادی برای بازار جهانی خواهد داشت؛ هرچند که چند دهم ثانیه کندتر از سریع‌ترین نسخه‌ی تسلا مدل S خواهد بود.

لوسید ایر

به نظر می‌رسد خودروهای ۶۰ هزار دلاری لوسید به این زودی به جاده‌های دنیا راه پیدا نکنند. قرار است اولین نمونه‌های مدل AIR EV تا سال ۲۰۱۸، به تعداد ۲۵۵ دستگاه و با آپشن‌های کامل ارائه شوند که مسلما بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت خواهند داشت. حتی با این قیمت، داشتن پیشرانه‌ای به قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار، همراه با باتری‌هایی که انرژی لازم برای طی کردن بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسافت را فراهم می‌کنند، جالب توجه خواهد بود.

در پایان این مطلب، بیننده‌ی فیلم کوتاهی باشید که رسیدن خودروی لوسید AIR EV به سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.