رونمایی از لوسید سافایر قوی ترین خودرو سدان در جهان

خودروساز آمریکایی لوکس ساز از لوسید سافایر (Lucid Sapphire) رونمایی کرده که طبق اعلام مهندسان این شرکت دارای قدرت 1200 اسب بخاری است.

لوسید موتورز شش سال پیش توسط یکی از مدیران پیشین شرکت تسلا تاسیس شد و صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی از سهام‌داران اصلی آن است.

این خودروساز نوپا در حال حاضر یک مدل الکتریکی لوکس به نام ایر (Air) تولید می‌کند.

لوسید سافایر

مشخصات فنی لوسید سافایر

خودرو مذکور در حقیقت مدل تقویت‌شده‌ای از لوسید ایر است که البته ظاهرش نسبت به مدل معمولی ایر اسپرت‌تر به نظر می رسد و دارای لاستیک‌های پهن تر و کمک فنرهایی سفت تر به همراه ترمزهای قوی تر است.

سوپراسپرت برقی مذکور دارای 3 موتور الکتریکی و شتاب صفر تا صد در تنها 2 ثانیه است که قادر است با یک بار شارژ مسافتی در حدود 650 کیلومتر را طی کند.

در بین ماشین‌های الکتریکی، مدل تقویت شده تسلا S نزدیک‌ترین رقیب لوسید است که ۱۰۲۰ اسب بخار نیرو دارد و با شتابی مشابه قیمتش کمی بیشتر از ۱۳۷ هزار دلار است. قیمت لوسید سافایر ۲۴۹ هزار دلار است.

این در حالی است که قیمت مدل معمولی لوسید ایر ۱۷۹هزار دلار بوده و قرار است در آینده یک مدل ارزان‌تر از این ماشین با قیمتی زیر ۹۰ هزار دلار هم به سبد تولیدی این شرکت افزوده شود.

برند آمریکایی اعلام کرده که تاکنون بیش از ۳۷ هزار سفارش خرید برای مدل ایر دریافت کرده و امسال بین شش تا هفت هزار دستگاه ماشین تولید خواهد کرد. تولید مدل تقویت شده یاقوت کبود سال آینده آغاز خواهد شد. این کارخانه قصد دارد در سال ۲۰۲۴ یک مدل شاسی‌بلند به محصولاتش اضافه کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.