خودرو سایپا اطلس به زودی روانه بازار خواهد شد

سیدجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا درباره روند تولید خودروهای جدید در گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که تولید نمونه نهایی محصول جدید گروه خودروسازی با نام سایپا اطلس به پایان رسیده و به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

خودرو مذکور در کلاس B و با ظاهری مدرن و زیبا و وجود امکانات و تکنولوژی‌های ‌روز به زودی رونمایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نهضت ساخت داخل و فرآیندی که سایپا در این حوزه طی می‌کند، تصریح کرد: در حدود یکسال و نیمی که از نهضت ساخت داخل صنعت خودرو با همت وزارت صمت، حمایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و هماهنگی و تلاش خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی، می گذرد، بیش از ۱۴۹ پروژه مهم را در حوزه ساخت داخل تعریف کرده‌ایم.

سلیمانی با اعلام این نکته که” نهضت ساخت داخل صنعت خودرو با همکاری و همراهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی هوافضای سپاه پاسداران، نیروی هوایی ارتش و شرکت‌های دانش‌بنیان و مهندسان داخلی صورت می گیرد” هدف سایپا را کاهش وابستگی به شرکت های خارجی و افزایش خودکفایی ملی اعلام کرد.

طبق گزارش سلیمانی این شرکت توانسته است تا 105 میلیون دلار کاهش ارزبری داشته باشد و امیدوار است تا در تولید محصولات جدید که به فناوری روز نیاز داند بتواند با نهضت ساخت داخل ،بتوانند قطعات حساس و حیاتی را داخلی سازی کنند.

به عنوان مثال خودروی شاهین در ابتدای تولید 60 درصد داخلی سازی شده بود که با توسعه این فرایند این مقدار به 75 درصد رسیده است که میتوان آنرا به میزان قابل توجهی افزایش داد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.