مهمترین دلایل بوی نامطبوع بخاری خودرو و راه کارهای برطرف کردن آن

در فصل پاییز و زمستان که دیگر باید از بخاری ماشین بهره بگیریم همیشه پیگیر دلایل بوی نامطبوع بخاری خودرو در داخل کابین و روش های برطرف کردن آن هستیم.

دلایل بوی نامطبوع بخاری خودروعبارتند از:

۱. ورود حشرات به سیستم تهویه خودرو

ورود هرگونه ماده جامد یا حشره به سیستم تهویه، باعث فساد و تشکیل باکتری می‌شود و همین امر باعث بوی نامطبوع بخاری خودرو میشود.

راهکار:

مایع آنتی باکتریال تهیه کنید و آن را به درون سیستم تهویه اسپری کنید. روش دیگر آن است که محلولی از سرکه و آب به نسبت یک به چهار تهیه کنید و آن را درون سیستم تهویه اسپری کنید. سپس بخاری را در آخرین درجه قرار دهید و آن را مدتی روشن بگذارید تا یکی از مهمترین دلایل را از بین ببریم


۲. نفوذ و آب رطوبت

مایعات و رطوبت عامل اصلی رشد کپک و باکتری است. نفوذ آب یا رطوبت درون سیستم تهویه می‌تواند سبب رشد کپک و قارچ شود و باعث پخش شدن بوی نامطبوع درون خودرو شود.

راهکار:

۵ دقیقه قبل از آن‌که خودرو را متوقف کنید، بخاری را خاموش کنید، تا رطوبت درونی آن خشک شود، همچنین دکمه A/C را فشار دهید و تهویه خودرو را در حالت حداکثر قرار دهید.


۳. فرسودگی فیلتر اتاق

 آلودگی‌های محیط که جذب فیلتر سیستم تهویه می‌شوند، به مرور زمان بوی ماندگی و نامطبوعی به خود گرفته و همین بو وارد فضای داخلی خودرو می‌شود.

راهکار:

با تعویض به موقع فیلتر هوای اتاق خودرو مانع ایجاد بوی بوی نامطبوع داخل اتاقک خودرو شوید.


۴. نشت آب از رادیاتور

هرگاه پوسته‌ی فن، درزبندی مناسبی نداشته باشد هوای اطراف آن وارد کابین شده و بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند.

راهکار:

ابتدا از سالم بودن و سوراخ نبودن رادیاتور مطمئن شوید، سپس به بررسی واشرها، درزها و شلینگ‌های ورودی سیستم تهویه بپردازید.


۵. خرابی قطعه

در صورتی که هر ۴ مورد ذکر شده را بررسی کردید و تمام اصول بهداشتی خودرو را رعایت می‌کنید و با این این حال هنگام روشن کردن بخاری بوی نامناسبی استشمام می‌شود، احتمالا نیاز به تعویض قطعه دارید.

راهکار

به یک مکانیک مطمئن مراجعه کنید و قطعه موردنظر را تعمیر یا تعویض کنید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.