رونمایی کیوسرا از خودرو آینده با نگاه سنتی

شرکت کیوسرا (Kyocera) که در کیوتو ژاپن مستقر است، تولید‌کننده قطعات خودرو و لوازم الکترونیکی که در ایران با ماشین های فتوکپی آنرا میشناسیم ، در کمال تعجب از یک خودروبا نگاهی به آینده صنعت خودرو را رونمایی کرده است.

این خودرو با نام تجاری موآی (Moeye) که ما را به یاد مجسمه های سنگی میاندازد ، دارای ظاهری شبیه به ماشین‌های دهه پنجاه میلادی داشته و طبق ادعای کیوسرا دلیل انتخاب آن ،ادای احترام به تاریخ خودروسازی و وصل کردن گذشته صنعت خودرو به آینده است.

بر خلاف ظاهر، در داخل کابین شاهد فضایی کاملا مدرن هستیم که به صورت خودران طراحی شده است و به همین دلیل فرمانی برای آن تدارک دیده نشده است و در سرتاسر جلوی خودرو شاهد یک داشبورد کاملا لمسی هستیم که به وسیله هشت دوربین فضای اطراف را برای مسافران به نمایش میگذارد و حتی قادر است تا نمای اطراف را به وسیله اشعه ایکس به صورت 3 بعدی بازسازی کند.

هوش مصنوعی کیوسرا با یک شخصیت کارتونی 3 بعدی

خودرو کیوسرادارای یک هوش مصنوعی با یک شخصیت کارتونی 3 بعدی است که با سرنشینان ارتباط برقرار کرده و اطلاعات مورد نیاز سرنشینان را نمایش داده و فرامین آنها را اجرا می‌کند.

در داخل سقف و درهای ماشین لامپ‌های ال‌ئی‌دی قرارداده شده است که به گفته کیوسرا نور طبیعی خورشید یا نور زندگی را بازسازی کرده و سرنشینان می‌توانند به سلیقه خود، نوری شبیه به طلوع یا غروب آفتاب را برای داخل ماشین انتخاب کنند.

کیوسرا اعلام کرده است که با اطلاعاتی که از این پروژه تحقیقاتی به دست آورده قصد دارد که مجموعه‌ای از امکانات جدید را برای خودروهای آینده طراحی کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.