فناوری نسل جدید کلاس اس مرسدس بنز رونمایی شد

خودروساز آلمانی ازفناوری نسل جدید کلاس اس لوکس و البته پرفروش خودرونمایی کرد.

از جمله فن‌آوری‌های به کار گرفته شده در کلاس اس میتوان به سیستم کمک فنر هوشمندی اشاره کرد که با توجه به موقعیت جاده و همچنین سرعت خودرو ، اقدام به تنظیم فنرهای هر چرخ به صورت مستقل میکند.

این سیستم هوشمند نزدیک به هزار بار در هر ثانیه موقعیت رانندگی و خودرو را بررسی میکند نسبت به تغییرات جاده ای با سرعت بسیار بالایی واکنش نشان میدهد.

فناوری نسل جدید کلاس اس

به عنوان مثال، اگر سیستم درک کند که تصادف از پهلو اجتناب‌ناپذیر خواهد بود ارتفاع ماشین را تا هشت سانتی‌متر در کسری از ثانیه افزایش می‌دهد تا بدین ترتیب ضربه به جای درها به شاسی ماشین وارد شود که به صورت طبیعی محکم‌تر است و بدین ترتیب احتمال صدمه به سرنشینان به طرز چشم گیری کاهش پیدا میکند.

یکی دیگر از فناوری های جالب، در مدل‌ جدید ، با چرخاندن فرمان، چرخ‌های عقب هم حرکت می‌کنند و به این ترتیب ماشین می‌تواند در فضاهای کوچک به راحتی حرکت کند.

در داخل اتاق ، نمایشگر اصلی 12.8 اینچی OLED مرسدس بنز از روی داشبورد به کنسول منتقل شده و صفحه‌ بزرگ با وضوح بالا در امتداد کنسول وسط قرار دارد.

با لمس این نمایشگر، صفحه با لرزش با راننده تعامل می‌کند و به این ترتیب استفاده از کنترل‌ها ساده‌تر است.

امکانات امنیتی فوق العاده در فناوری نسل جدید کلاس اس

برای اینکه بتوانید وارد این خودرو شوید مرسدس علاوه بر اثر انگشت و شناسایی چهره، یک پین کد نیز قرار داده است تا در نهایت فقط راننده بتواند بر پشت فرمان این خودرو قرار گیرد و آنرا به حرکت درآورد.

نمایشگری که روبروی فرمان قرار دارد، اطلاعات را به صورت سه‌بعدی نمایش می‌دهد و راه‌یاب ماهواره‌ای با نمایش اطلاعات به صورت واقعیت مجازی راننده را راهنمایی می‌کند.

مرسدس بنزسرنشینان عقب را هم فراموش نکرده و برای آنان هم سه نمایشگر قرار داده شده که می‌توانند تصاویر و اطلاعات را به صورت مجزا از یکدیگر دیده و در صورت تمایل انرا با بقیه اعضای داخل خودرو به اشتراک بگذارند.

3 صفحه نمایش برای مسافران عقب ، تمام لمسی بوده و کاربران میتوانند تا 7 حالت برای خود شخصی سازی کرده و در ضمن حتی میتوانند به راننده مسیرهای جدیدی پیشنهاد دهند.

سیستم داشبورد برای راننده به صورت 3 بعدی طراحی شده است که جدیدترین اطلاعات را در پیش روی راننده قرار میدهد.

بروز رسانی سیستم عامل درون خودرویی MBUX

خودروساز آلمانی همراه با طراحی جدید، دستی هم به سر وروی سیستم عامل درون خودرویی اختصاصی خود کشیده تا بدین ترتیب نسخه جدید سیستم عامل؛ بهتر از قبل حرف‌های راننده و سرنشینان را درک کرده و با 27 زبان با آنان ارتباط برقرار کند.

این سیستم به عملکرد راننده نیز نظارت داشته و اگر راننده بگوید ” من خسته ام” عملکرد متفاوتی را در پیش میگیرد.

به هر حال نسل جدید مرسدس بنز کلاس اس تا یک ماه دیگر رونمایی خواهد شد و از اوایل سال ۲۰۲۱ باید منتظر به بازار امدن آن باشیم.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.