رونمایی جگوار از “نمایشگر لمسی خودرو” بدون احتیاج به لمس

دانشگاه کمبریج بریتانیا با همکاری و وسرمایه گذاری جگوار – لندرور موفق به ساخت صفحه نمایشی برای خودروها بدون احتیاج به لمس شده است.

جگوار-لندروور با همکاری دانشمندان دانشگاه کمبریج، نمایشگری ساخته که برای انتخاب منو‌ها نیازی به لمس صفحه نمایشگر نیست.

این فن‌آوری نامش “Predictive touch” یا همان پیش بینی لمس است که دارای یک هوش مصنوعی با قابلیت رصد دست و نگاه راننده است که بدین ترتیب حدس میزند که کاربر کدام گزینه را لمس خواهد کرد.

محققین دانشگاه کمبریج اعلام کرد اند که این فن‌آوری تازه باعث خواهد شد که زمان تلف شده توسط راننده برای لمس گزینه به نصف کاهش یافته و تمرکز بیشتری بر روی سطح جاده داشته باشد.

البته کوئید 19 توانسه است توسعه این فناوری را که از مدت ها پیش در حال تحقیق و توسعه بود شتاب بیشتری به آن ببخشد.زیرا لمس نکردن اشیاء یکی از مهمترین راه کارهای جلوگیری از پاندمی مذکور است.

محققان کمبریج اعلام کرده اند علی رغم اینکه این فناوری برای نمایشگرهای خودرو توسعه یافته است ولی در اماکنی همچون خودپردازها، فروشگاه ها و … نیز میتوان با کمی تغییر از آن بهره برد.

البته خودروساز آلمانی مرسدس بنز فناوری مشابه ای را توسعه داده است که الابته میتوان با تکان دادن دست سیستم صوتی را کنترل نمود ولی به نظر میرسد هوش مصنوعی بریتانیایی بسیار باهوش تر بوده و سادگی کاربری بهتری دارد.

به هر حال هنوز معلوم نیست فناوری مذکور در چه مدل هایی از خودروساز چگوار لندرور به کار گرفته خواهد شد ولی دیگر این فناوری تکمیل و اماده اسنفاده به صورت انبوه است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.