آیا ابر خودرو لوتوس اویجا بازی را به نفع جیلی تغییر میدهد ؟

از زمانی که خودروساز چینی جیلی تواسنت سرانجام مالکیت شرکت اسپرت ساز بریتانیایی را در سال 2017 بدست آورد این شرکت حرکت رو به جلویی داشته است که ابر خودرو لوتوس اویجا تازه ترین اقدام خودروساز بریتانیایی است.

Lotus Evija نه تنها نخستین ابر خودرو تمام برقی خودروساز بریتانیایی است بلکه قدرتمندترین محصول ساخته شده توسط این شرکت در تمام دوران است.

ابرخودرو تمام برقی اویجا

مشخصات فنی ابر خودرو لوتوس اویجا

این خود رو با طراحی شبیه فضاپیما دارای بنده تمام فیبر کربنی بوده و طراحی بسیار زیبا و چشم نوازی دارد که قدرت پیشرانه نزدیک به 2 هزار اسب بخار  و گشتاور 1700 نیوتن بر متر دارد.

لوتوس وعده داده است که اویجا در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز 320 کیلومتر در ساعت است.

نام گذاری اویجا بر اساس نام اوو که یک نام مذهبی به زبان عبری به معنی زنده است و مدیر عامل لوتوس فیل فوهم در این مورد می گوید:” اویجا نام کاملی برای محصول ما است زیر اولین خودرو به صورت کامل و جدید از سوی لوتوس در یزر مجموعه خانواده جیلی طراحی شده است و ما با حمایت جیلی قصد داریم طیف جدیدی از خودروهای سوپر اسپرت با DNA  لوتوس را روانه بازار کنیم.

به هر حال برای ما بسیار جالب خواهد بود تا برندی که در سال 1948 تاسیس شد توجه رقبایی همچون مک لارن، فراری و لامبورگینی را به سوی محصول جدید جلب کرده است و شکی نیست که بازی ابر خودروها را تغییر خواهد داد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.