هفت ابر خودرو برقی که دوست داریم بر روی جاده‌ها ببینیم

ابر خودرو برقی Tesla Roadster

واژه رودتسر همیشه یک واژه دوست داشتنی در دنیای خودروسازی بوده است و خودروساز برقی آمریکایی تسلا دلیل خوبی برای محصول رودتسر خود داشته است زیرا این خودرو دارای شتاب صفرتا صد در ۱٫۹ ثانیه و در ۴٫۲ ثانیه به‌سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت میرسد.

به هر حال برای داشتن این ابر خودرو تمام برقی که از بوگاتی شیرون هم سریع تر است شما باید مبلغی در حدود 250 هزار دلار هزینه کنید.

 

Ariel P40

درسال گذشته میلادی بود که شرکت آریل از یک ابر خودرو تمام برقی بانام تجاری P۴۰  رونمایی کرد که شاید باسابقه این خودروساز با محصولاتی مانند ATOM  و Nomad  یک سورپرایز بزرگ برای بازار ابر خودروها بود.

در زیر هود این خودرو قدرت پیشرانه ۱۱۸۰ اسب بخاری را شاهد بودیم تا P۴۰  دارای شتاب صفرتا صد در ۳٫۸ ثانیه و حداکثر سرعت‌بالای ۲۵۰ کیلومتر در ساعت باشد.

ابر خودرو آریل دارای وزن تنها ۱۵۰۰ کیلوگرمی بود و چهار موتوربرقی در چهارسوی آن قرارگرفته بود که قدرتی همانند سوپر شارژ Type R  را از آن شاهد بودیم.

Aspark Owl

همین چندی پیش بود که ما هیچ‌چیزی از این خودروساز نمی‌دانستیم ولی این شرکت با این ابر خودرو که دارای مشخصاتی همچون شتاب صفرتا صد در ۱٫۹ ثانیه بود  توانست برای خود نام و نشانی دست‌وپا کند.

با درب‌های پروانه‌ای شکل ، این خودرو دارای قدرت پیشرانه ۴۲۹ اسب بخاری و گشتاور ۵۶۳ پوند بر فوت بود تا بدین ترتیب این خودرو تمام محور دارای حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت باشد.

Pininfarina PF0

این برند لوکس که تازه‌پا به حیطه خودروسازی به‌صورت مستقل نهاده است در نخستین پروژه برقی  خود برای سال ۲۰۲۰ از یک ابر خودرو تمام الکتریکی با حداکثر سرعت ۴۰۲ کیلومتر در ساعت رونمایی کرد.

این شرکت قول داده است که شتاب صفرتا صد این خودرو زیر ۲ ثانیه باشد و در مدت‌زمان ۱۲ ثانیه به‌سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که برای این خودرو با شمار تنها ۹۰ عددی برچسب قیمت ۱٫۷ میلیون دلاری نیز اعلام‌شده است.

مدیرعامل Pininfarina آقای Michael Perschke در این مورد اعلام کرد که این پروژه به‌خوبی میراث و ایده شرکت را در عرصه خودرو به جهانیان نشان خواهد داد.

Lamborghini Terzo Millenio

بدون شک ما دنبال این بودیم که باز پای ابر خودرو هزاره سوم لامبورگینی که یک ابر خودرو بسیار استثنایی تمام برقی است را به میان بیاوریم که بچه‌های سخت‌کوش در دانشگاه MIT  زحمت طراحی و توسعه آن را کشیده‌اند.

به‌صورت خلاصه، چهار موتور به سیا قدرتمند در چهارسوی خودرو نهاده شده است تا به‌نوعی یک زندگی ابدی را به دارنده خود هدیه کرده باشد.

Xing Mobility Miss R

محدوده و قلمرو ابر خودروهای الکتریکی در امسال شاهد ورود یک تازه کارتایوانی بانام Xing Mobility بودند.

ابر خودرو این شرکت بانام Miss R به‌نوعی نخستین ابر خودرو تمام برقی است که دارای قابلیت‌های جاده خاکی و آ فرود است که شتاب صفرتا صد آن نیز در حدود ۱٫۹ ثانیه است.

موتور و شاسی یک ابر خودرو

در سال گذشته میلادی بود که شرکت مهندسی ویلیامز و مدیرعامل آن Paul McNamara اعلام کرد که این شرکت یک پلتفرم خودروهای الکتریکی طراحی و توسعه داده است که قادر به ایجاد قدرت پیشرانه ۶۲۵ اسب بخاری است که از ۳ موتوربرقی حاصل‌شده است و قادر است بر روی هر نوع خودرو برقی بکار گرفته شود.

 

منبع topgear.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.