خودرو خودمختار انویدیا از رانندگی انسان می آموزد!!

پایگاه اطلاع‌رسانی خودروبرتر: مهندسین واحد پردازش گرافیکی انویدیا به‌تازگی دستگاهی را طراحی کرده‌اند که یک خودرو بعد از تماشای رانندگی یک انسان به مدت 72 ساعت قادر به رانندگی خواهند بود.

با توجه به این نتیجه‌گیری، به نظر خودروهای بدون راننده سریع‌تر از روند مورد انتظار به نتیجه خواهند رسید.

انویدیا یک سیستم با یک کارت گرافیک قدرتمند انویدیا به همراه 3 دوربین و دو رایانه DRIVE PX انویدیا به مدت 72 ساعت به تماشای رانندگی انسان در چندین ایالت در شرایط اب و هوایی متنوع در روز و شب و طیف گسترده‌ای از انواع جاده‌ها و شرایط انجام شد و دوربین‌ها اطلاعات را به‌صورت 3 بعدی ذخیره کرده و به‌صورت هوشمند مورد تطبیق قرار گرفتند و خروجی آن در یک سیستم یادگیری قرار گرفت.

در آزمایش‌های بعدی در یک سیستم آموزش‌دیده در جاده‌های عمومی سیستم 98 الی 100 درصد به‌صورت مستقل و موفق به رانندگی پرداخت و هنگامی‌که راننده مداخله می‌کرد سیستم همچنان به یادگیری خود ادامه می‌داد.

تنها یک دوربین و یک رایانه در خودرو بر اساس سیستم انویدیا موردنیاز است و زمانی که شما یک خودرو با این سیستم ارزان خریداری کنید این ماشین به‌صورت خودکار خواهد بود و درزمانی که سیستم یک‌چیز جدید رانندگی به‌عنوان چیزی که از قبل آن را ندیده است قرار گیرد از طریق هشدار به راننده اطلاع‌رسانی می‌شود و سپس سیستم در حالت یادگیری قرار می‌گیرد و سپس اطلاعات به ابرهای دیجیتال منتقل و در بروز رسانی‌های بعدی نرم‌افزار مورداستفاده قرار می‌گیرد تا این یادگیری در تمامی خودروهای که از سیستم انویدیا بهره می‌برند مورداستفاده قرار گیرد.

هنگامی‌که در مورد این روند دیجیتال صحبت می‌شود سخنگوی انویدیا مواجهه با گوزن شمالی را مثال می‌زند که به‌عنوان‌مثال گوزن شمالی در اکثر نقاط آمریکا بسیار نادر است و بدین ترتیب دستگاه‌های انویدیا چنین تجربه‌ای نخواهند داشت و از همین روی بعد از ارسال هشدار به من سیستم به یادگیری از رفتار من بافرمان و ترمز و شتاب اقدام کرده و واکنش من به ابرهای دیجیتال منتقل خواهد شد و در بروز رسانی بعدی نرم‌افزار اگر شخص دیگری با یک گوزن شمالی روبرو شود خودرو می‌داند که باید چه واکنشی بر اساس واکنش من نشان دهد.

به‌هرحال این روش یادگیری تماشای وسیله نقلیه واقعی‌تر و فراگیرتر از قوانین نوشته‌شده توسط برنامه نویسان بر اساس عناصر بسیار متنوع مانند سطح جاده، نشانگر خط ، چراغ‌ها و شرایط ترافیکی است درحالی‌که سیستم انویدیا بر اساس غریزه انسان شروع به جمع‌آوری اطلاعات می‌کند.

انویدیا در حال حاضر در حال گفتگو با بیش از 80 موسسه تحقیقاتی و سازندگان تجهیزات اصلی است که به‌عنوان‌مثال این شرکت در حال کار با ولوو است به صورتی که این شرکت در سال آینده و در شهر گوتنبرگ با استفاده از 100 خودرو ولوو XC90s  به نمایش این سیستم به‌صورت عمومی خواهد پرداخت.

خودروهای بدون راننده در حال وارد شدن به روند زندگی عمومی مردم هستند و به نظر می‌رسد انودیا به این روند سرعت بالایی بخشیده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.