رونمایی از نسل جدید تویوتا سوپرا در ژنو بعد از 16 سال + تصاویر

به گزارش خودروبرتر، در این نمایشگاه نسل جدید تویوتا سوپرا در معرض دید عموم قرار گرفت که البته تویوتا هنوز اطلاعات زیادی از این مدل هیجان‌انگیز خود را در اختیار مخاطبان قرار نداده ولی با این وجود در سال آینده می‌توانیم پس از 16 سال غیبت سوپرا با این مدل رانندگی کنیم.

از نظر طراحی ظاهری نسل جدید تویوتا سوپرا  شبیه مدل‌های مسابقه‌ای طراحی شده و  استفاده فراوان از فیبر‌کربن در آن مشهود است. از طرفی خودرو اشتراکات زیادی با خودروی ب‌ام‌و z4  جدید دارد و می‌توان آن را یک همتا و رقیب برای متحد آلمانی دانست.

شرکت تویوتا در مسابقات ریسینگ در قالب شریک سخت افزاری در کشورهای مختلف جهان، تجربیات ارزشمندی در زمینه‌ی علوم فنی و مهندسی فراهم می‌کند که استفاده از آن‌ها در ساخت خودروهای جاده‌ای و تولید انبوه مانند نسل جدید سوپرا بسیار سودمند است.

مشخصات نسل جدید تویوتا سوپرا

کانسپت مسابقه‌ای نسل جدید تویوتا سوپرا به لطف مواد سبک‌وزن اسپویلر بزرگ عقب، سپرهای عریض جلو و عقب، دیفیوزر، رکاب‌ها، کاپوت و آینه‌های بغل بدنه‌ای جذاب، تهاجمی و سبک‌وزن دارد

یک موتور 3 لیتری توربوشارژ 330 اسب‌بخاری 6 سیلندر عاریت گرفته شده از ب.ام.و در این مدل ژاپنی  به خوبی  می‌تواند خودرو را در 4 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت برساند و وزن نسل جدید تویوتا سوپرا حدود 1500 کیلوگرم برآورد شده و با قابلیت محرک چرخ‌های عقب حرکت می‌کند.

تویوتا چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد از روند ساخت کسل کننده و یکنواخت معمول خودروسازی کنونی‌اش فاصله گرفته و به ساخت خودروهای هیجان‌انگیز رو آورد تا نسل جوان و تین ایجری را نیز به سوی خود جذب کرده تا تسلط خود بر دنیای خودروسازی را پیش از پیش بهبود بخشد.

مقامات این شرکت خودروسازی اعلام کرده‌اند از سال آینده نسخه‌های تولیدی نسل جدید تویوتا سوپرا را با قیمت پایه 50 هزار پوند به فروش خواهند رساند.

منبع topgear.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.