ورود رسمی خودروساز اسپانیایی به بازار ایران

نامش برای ما کمی غریب است اما به عنوان یکی از خودروسازهای اقتصادی نسبتا معروف در اروپا شناخته می‌شود. سئات (SEAT)، یک خودروساز اسپانیایی است که در سال ۱۹۵۰ میلادی تاسیس شد. این شرکت در سال ۱۹۸۶ زیر مجموعه فولکس‌واگن قرار گرفت. گروه فولکس‌واگن شرکت‌های دیگری مثل پورشه، بوگاتی، آئودی و اشکودا را هم زیرمجموعه خود دارد.

به گزارش خودروبرتر ، مدت‌هاست که زمزمه‌های ورود محصولات سئات به ایران شنیده می‌شود. شرکت معین موتور، نمایندگی رسمی محصولات پورشه در ایران، به تازگی اعلام کرده که نمایندگی محصولات سئات را هم در ایران گرفته است. این خبر به این معناست که تا چند وقت دیگر، احتمالا خودروهای شرکت سئات را می‌توانیم جست‌و گریخته در کوچه‌ و خیابان‌های شهرمان ببینیم. معین موتور هم‌اکنون به عنوان نماینده رسمی سئات در ایران شناخته می‌شود. شما می‌توانید نام این شرکت را در لیست نمایندگی‌های مجاز سایت رسمی سئات ببینید.

آقای طالبی‌فرد، مدیر بازاریابی شرکت معین‌ موتور به خبرنگار دیجی‌کالامگ گفت :”شرکت معین موتور، قرار است  بیشتر خودروهای بنزینی خانواده سئات را از امسال تا سال آینده وارد بازار ایران کند. این خودروها شرایط گرفتن مجوز ورود به بازار ایران را دارند؛ چراکه حجم پیشرانه‌های بنزینی خودروهای وارداتی سئات بین ۱۰۰۰سی‌سی تا ۲۰۰۰ سی‌سی از نوع توربو است.”

طالبی‌فرد در ادامه گفت: “احتمالا اواخر خرداد یا اوایل تابستان جاری، شرکت معین موتور از اولین محصول سئات رونمایی می‌کند. قیمت قطعی این خودروها هنوز مشخص نیست اما قیمت احتمالی این خودروها، در گستره ۸۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان قرار خواهد گرفت.” شو روم مرکزی سئات در خیابان عباس آباد تهران خواهد بود .

با این حال تا انتشار اخبار رسمی از سوی معین موتور باید کمی منتظر بمانیم. امیدواریم با ورود محصولات سئات به بازار ایران، بتوانیم حضور پررنگ‌تری را از شرکت‌های خودروساز اروپایی تجربه کنیم. این واردات می‌تواند تنوع انتخاب بیشتری بجز خودروهای کره‌ای، چینی و داخلی را برای مشتریان ایرانی به همراه بیاورد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.