این فناوری‌های خودرو در سال جدید میلادی دیگر عادی خواهند بود!

سال جدید میلادی نزدیک است و ما به زودی وارد 17 سال سده جدید می شویم و به طور طبیعی فناوری های خودرو در حال حرکت سریع هستند.که شاید دیگر باید این مسائل را عادی به شمار بیاوریم.

– خودروها با هم صحبت می‌کنند

کادیلاک CTS سیستم انقلابی خود را در مدل‌های سدان خود ارائه داده که اطلاعاتی همچون آب و هوا، سرعت و شتاب، ترمز ناگهانی، تصادفات و … بین اتومبیل‌هایش رد و بدل می‌شود. به این سیستم مکالمه خودرو به خودرو (V2V) می‌گویند که از تکنولوژی وای‌-فای بهره می‌برد. این سیستم سطح هوشیاری راننده و واکنش وی را بالا می‌برد و امکان رانندگی این خودروها در سرعت‌های بالا در کنار هم را فراهم می‌کند.

– زندگی جدید برای خودروهای دیزلی

برندهای شورلت و مزدا محبوبیت بالایی در خودروهای دیزلی و شاسی‌بلند در سال ۲۰۱۷ خواهند داشت؛ یکی از دلایل آن رسوایی خروجی آلاینده‌های فولکس‌واگن عنوان شده و دلیل دیگر ارزان شدن سوخت فسیلی و افزایش خرید شاسی‌بلندها در طی دو سال گذشته عنوان شده‌است. برآورد شده دو مدل کامپکت سدان شورلت کروز و شاسی‌بلند مزدا CX-5 با توجه به سوخت بهینه و قیمت مقرون به صرفه بازار خودروی آمریکا را در سال ۲۰۱۷ به تصرف خود در بیاورند.

– افزایش حضور وسایل نقلیه خودران در خیابان‌های کشور

گوگل پروژه توسعه وسایل نقلیه خودران را سال آینده میلادی با ۱۰۰ دستگاه خودرو فیات کرایسلر پسیفیکا پلاگین-هیبریدی شروع خواهد کرد. گوگل این دستگاه‌های مینی‌ون را به عموم مردم نمی‌فروشد اما برای اجرای هر چه بهتر و بیشتر این خودروها را در اختیار مردم قرار می‌دهد. گوگل خودروی پسیفیکا را به دلیل سایز مناسب برای حمل سنسورها انتخاب کرد و دلیل دیگر ارتفاع بلند پسیفیکا برای نصب سنسورها است.

– تسلا رقیبان جدی پیدا خواهد کرد

تقاضا برای خودروهای برقی هر سال افزایش پیدا می‌کند و امسال شورلت بولت با کیفیت و قیمت مقرون به صرفه به این بازار قدم می‌گذارد. این خودرو با یک بار شارژ قادر هست ۳۸۵ کیلومتر را بپیماید و تنها با پرداختن ۳۰ هزار دلار می‌توان آن را خرید (در حالیکه خودروهای تسلا قیمتی بالاتر از ۷۵ هزار دلار دارند). خودروهای برقی دیگر مانند هوندا آکورد، هیوندا سوناتا، فورد اسکیپ، کیا سول و فولکس‌واگن گلف برقی به این بازار می‌آیند که باعث رقابتی‌تر شدن این بازار می‌شود.

– انقلاب سیستم‌های ۴۸ ولتی

با ورود سیستم‌های الکتریکی ۴۸ ولتی به دنیای خودروهای برقی، کم‌کم خودروسازان باتری‌های ۱۲ ولتی را کنار می‌گذارند؛ البته با نصب این سیستم قیمت خودرو بالا می‌رود که در دنیای نوپای خودروهای برقی در وهله اول مقرون به صرفه به نظر نمی‌رسد اما بسته‌های ۴۸ ولتی کارکرد بالاتر و راحتی بیشتر را برای مالک خواهد داشت. پیش‌بینی شده خودروسازانی همچون آئودی، مزراتی و خودروسازان لوکس از این تکنولوژی در ساخت خودروهایشان استفاده کنند.

– اضافه شدن محور برقی برای سوخت بهینه

خودروسازان برای کاهش سوخت یا سوخت بهینه خودروها روی خودروهایشان محور برقی نصب می‌کنند؛ مدل‌های مانند ولوو XC90 و بی‌ام‌و i8 و تویوتا RAV4 هیبریدی محور برقی دارند و قرار هست میتسوبیشی اوتلندر مدل پلاگین هیبریدی خود را مجهز به محور برقی کنند. اضافه کردن محور برقی عقب به خودروهای محور جلو باعث می‌شود کارایی سوخت افزایش پیدا کند و این موضوع با فراگیر شدن سیستم‌های ۴۸ ولت برقی رواج پیدا خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.