اپل پروژه ساخت خودرو جنجالی و خودران را منتفی کرد!

این شرکت صدها نفر از کارکنان درگیر در خودرو بدون راننده خود موسوم به تایتان را در مناصب دیگری به کار گمارده و یا اینکه آنان را به مرخصی اجباری فرستاده است.

بنا بر اخبار منتشرشده از سوی بلومبرگ، در حال حاضر دیگر ساخت و مونتاژ خودرو در اولویت مهندسین سیب گاز زده  برای خودرو اپل دیگر وجود ندارد.

به‌احتمال بسیار زیاد اپل دوباره بر روی شراکت بر روی یک یا دو خودروساز برای توسعه یک سیستم خودران متمرکز خواهد شد که البته به نظر می‌رسد در اواخر سال 2017 اپل تصمیم‌گیری نهایی را در این مورد خواهد نمود.

به نظر می‌رسد تغییر استراتژی در قبال خودرو اپل در پی تلاش برای داشتن فرصت بیشتر برای ورود به چرخه صنعت خودرو و همچنین در نظر گرفتن پیش‌بینی‌های بیشتری است.

وقتی تغییر استراتژی اپل اعلام شد بیش از 120 مهندس نرم‌افزار که در حال کار بر روی یک سیستم‌عامل بر روی خودرو بودند اخراج شده درحالی‌که چند صد مهندس سخت‌افزار که درحال‌توسعه دستگاه‌های تعلیق و شاسی خودرو نیز بودند این شرکت را ترک کردند.

در حال حاضر فقط یک گروه کوچک از مهندسین نرم‌افزاری در حال کار بر روی خود نرم‌افزار ماشین، حس‌گر و شبیه‌سازی برای آزمایش خودرو در جهان واقعی هستند تا در آینده شاید نتیجه این تحقیقات به سمت‌وسوی اپل بیاید.

تحلیل گران بازار خودرو می گویند اگر شما از ابتدا شروع به ورود به این بازار کنید احتمالا باید بیش از ۱۰ سال برای گرفتن نتیجه صبر کنید. خودرو یک فناوری بسیار پیچیده تکنولوژیکی است. یکی از چالش های این پروژه برای اپل باتری است. اپل باید ابتدا فناوری باتری خود را قدرت بخشد تا آماده ورود به این عرصه شود.

در ضمن اپل برای ورود به عرصه خودرو سازی هیچ تجربه مشابهی ندارد و ریسک شکست هم برای این شرکت وجود دارد. این شرکت تاکنون در زمینه های کامپیوتر، لپتاپ، آیپاد، آیپدها و اسمارت‌فون ها بسیار عالی عمل کرده اما خودروسازی کاملا یک دسته جدید است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.