موتورسیکلت برقی که هیچ وقت زمین نمیخورد! + ویدئو

اگر از افرادی هستید که دوست دارید موتورسیکلت سوار شوید، از افتادن موتور و تعادل نداشتن روی آن هراس دارید، می‌توانید نگاهی به موتور GyroCycle بیاندازید. این موتورسیکلت که توسط شرکت Thrustcycle Enterprises ساخته شده است، می‌تواند خودش را با استفاده از چرخ لنگر یا همان فلای‌ویل به صورت ایستاده نگه دارد.

لای‌ویل‌هایی که در موتور GyroCycle قرار گرفته‌اند، یک اثر ژیروسکوپی تولید می‌کنند؛ یعنی نه تنها این موتور می‌تواند پس از رد شدن از پیچ‌ها، خودش را به بالا برگرداند، بلکه حتی اگر حرکت نمی‌کنید، این موتور نمی‌افتد؛ البته به شرط اینکه موتور را خاموش نکنید.

شرکت Thrustcycle قبلا هم دو نمونه‌ی اولیه ساخته بود که نیازی نداشتند تا موتورسوار پای‌اش را به هنگام ایستادن، روی زمین نگه دارد. در حالی که موتورهای قبلی این شرکت یک کابین بسته داشتند که موتورسوار وارد آن‌ها می‌شد، موتور GyroCycle از نظر ظاهری هم کاملا شبیه به موتورسیکلت‌های معمولی است.

قرار است موتور GyroCycle در سال آینده‌ی میلادی وارد بازار شود. «کلاید ایگاراشی»، موسس شرکت Thrustcycle، گفته است که موتور جدید آن‌ها موتوری الکتریکی خواهد داشت؛ موتوری که توسط شرکت Zev ساخته می‌شود. یک باتری لیتیومی با قدرت ۸۵۰۰ وات هم روی این موتور نصب خواهد شد. موتور GyroCycle می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۲۱ کیلومتر در ساعت حرکت کند. میزان فاصله‌ای که موتور GyroCycle می‌تواند با یک بار شارژ طی کند، ۱۳۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.