تصادف سنگین سوپراسپرت سوئدی در نوربرگرینگ

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: یکی از اعجوبه‌های مهندسی صنعت خودروسازی، یعنی کوئینگزگ وان:1 که تنها هفت مدل از آن به صورت محدود تولید شده است، در پیست نوربرگرینگ دچار یک تصادف جدی شد.
جزییات در این مورد محدود هستند، اما عکاسان جاسوسی حاضر در اطراف پیست نوربرگرینگ اعلام کردند که ماشین مورد نظر پس از نزدیک شدن به یک پیچ S شکل، کنترل خود را از داده و پس از برخورد با گاردریل‌های محافظ کنار جاده، به پرواز درآمده و در چمن‌های اطراف آن می‌افتد.
از سقوط ناشی از برخورد با گاردریل‌های کنار جاده می‌توان گفت که آسیب قابل توجهی به خودرو از جمله پاره شدن سپر جلو، ترک خوردن چرخ‌ها، خُرد شدن شیشه جلو و نابود شدن قسمت عقب، وارد شده است. در عقب هم به نظر می‌رسد که یک آتش سوزی کوچک رخ داده باشد، زیرا اگر دقت کنید خواهید دید که قسمت بالای کاتالیزور اگزوز و اطراف چراغ عقب بر روی گلگیر دچار حریق شده است.

Koenigsegg-One1-Crashes2
خوشبختانه در این حادثه راننده جان سالم به در برده و پس از مدت زمان کوتاهی، از بیمارسان مرخص شده است. در ادامه هم کوئینگزگ در یک پیام فیسبوکی اعلام کرده که برای انجام تست‌های دیگر این مدل بار دیگر به پیست نوربرگرینگ خواهد آمد.

حضور این خودرو در پیست نوربرگرینگ هم از سوی کوئینگزگ ، تمرین برای ثبت یک رکورد جدید در آینده بوده است که این حادثه باعث شده کار با تاخیر مواجه شود. این خودروساز معروف همچنین اعلام کرد که “ما نگران توسعه این محصول و هندلینگ آن هستیم، اما از طرفی خوشحالیم که سیستم‌های ایمنی و استحکام شاسی ما به درستی از راننده محافظت می‌کنند”.
در خصوص این خودرو هم می‌توان گفت که 2 سال پیش معرفی شده و قرار است تنها به تعداد محدود 7 دستگاهی تولید و روانه بازار شود. این خودرو با توجه به نسبت وزن به قدرت 1:1 خود نامی وان:1 (One:1) دارد که در بخش موتوری به یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر V شکل BiTurbo با حداکثر قدرتی بیش از 1000 اسب بخار مجهز شده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.