چراغ های راهنمایی رانندگی مختص کاربران گوشی های هوشمند!

این چراغ‌های راهنمایی و رانندگی عابران حواس‌پرت و افراد معتاد پیامک را می‌بینند و برای آن‌ها چراغ‌هایی روشن می‌کنند که حتماً می‌بینند. این روش جذاب برای مقابله با اعتیاد به گوشی‌های هوشمند است و علائم ایمنی خیابان‌ها را با زندگی مدرن تطبیق می‌دهد و به دنبال جنگ با فناوری دستگاه‌های همراه که تقریباً همه جا وجود دارد، نیست. مسئولان شهر اگزبورگ آلمان چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را مستقیماً روی زمین در پیاده‌روها تعبیه کرده‌اند تا حتی زمانی که افراد در حین راه رفتن، به صفحه گوشی خود خیره شده‌اند، سبز یا قرمز شدن چراغ را ببینند.
یکی از سخنگویان این شهر به نشریه‌ای محلی گفت: «این روش، سطح جدیدی از توجه را ایجاد می‌کند». اگرچه قیمت این چراغ‌ها کم نیست و هر کدام نزدیک به ۱۰ هزار یورو قیمت دارد؛ اما مسئولان شهر معتقدند حفظ ایمنی شهروندانشان بیشتر از این‌ها ارزش دارد. اخیراً یک دختر نوجوان در یک تصادف رانندگی کشته شد؛ زیرا در حال نگاه کردن به صفحه گوشی خود بود. همچنین طبق یک تحقیق جدید اروپایی، نزدیک به ۲۰ درصد عابران پیاده حواسشان پرت دستگاه‌های همراهشان می‌شود و این موضوع منجر به ایجاد شرایط خطرناک برای رانندگان و عابران می‌شود.
 یکی از اعضای شورای شهر اگزبورگ در این رابطه گفت: «ما متوجه شدیم این روزها چراغ‌های راهنمایی و رانندگی عادی در خط دید بسیاری از عابران پیاده قرار ندارند. در نتیجه تصمیم گرفتیم از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی بیشتری استفاده کنیم. هر چه تعداد این چراغ‌ها بیشتر باشد، مردم بیشتر آن‌ها را می‌بینند». مسئولان این شهر طی چند ماه آینده نتایج به‌کارگیری این چراغ‌ها را بررسی خواهند کرد تا ببینند آیا تعداد عابرانی که از چراغ قرمز رد می‌شوند، کمتر می‌شود یا خیر.
اگر این روش موفق شود، شاید در آمریکا نیز به کار گرفته شود. طبق یکی از تحقیقات دانشگاه واشنگتن، از هر ۳ آمریکایی، یک نفر به هنگام عبور از چهارراه در حال کار با گوشی هوشمند خود است. اخیراً سازمان حمل‌ونقل آمریکا اعلام کرده ارتباط محکمی بین ارسال و دریافت پیامک در حین پیاده‌روی و مرگ‌ومیر عابران پیاده وجود دارد.
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.