مرسدس بنز از GLC Coupe در نمایشگاه نیویورک 2016 رونمایی کرد

Mercedes-Benz GLC Coupe که برای رونمایی در نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 در نظر گرفته‌شده است در حقیقت برای رقابت با BMW X4 کوپه و کراس اوور از سوی مرسدس بنز تولیدشده است.

مدت‌های مدیدی بود که مرسدس در راستای تغییر و اصلاح شیوه بازاریابی و فروش خود به تغییر نام بسیاری از مدل‌هایش فکر می‌کرد. حالا پس از تصویب این استراتژی، در دومین حرکت اقدام به تغییر نام محصولات خود در راستای هم‌نوا نمودن کلاس‌های مختلف با یکدیگر نموده و ابتدا ML را به GLE و سپس GLK را به GLC تغییر نام داد. به‌واقع GLC نام جدید یکی از چند SUV شرکت مرسدس بنز است که بر مبنای مدل C ساخته شده و گویا قرار است به‌صورت فرمان راست در انگلستان تولید و عرضه شود. کد GLC را اگر به دو قسمت تقسیم کنیم می‌توانیم مفهوم موردنظر مرسدس در نحوه جدید نام‌گذاری محصولاتش را بفهمیم، به این صورت که بخش GL نشان‌دهنده gelandewagen (عبارتی آلمانی با این مفهوم: وسیله نقلیه‌ای که می‌توان با آن از سرتاسر آلمان عبور کند) است و حرف C به معنای تعلق این مدل به خانواده طبقه C. راحتی خودرو به‌گونه‌ای است که می‌توان با آن کیلومترها سفر کرد و امکانات آن نشان می‌دهد می‌توان در مسیرهای خارج از جاده به آن اعتماد کرد.

انتظار می‌رود که این خودرو سیستم پیشرانه خود را با مدل  GLC استاندارد به اشتراک گذاشته باشد و این بدان معنی است که این خودرو دارای یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر باقدرت پیشرانه 241 اسب بخار و گشتاور 273 پوند بر فوت است درحالی‌که Mercedes-AMG GLC43 دارای قدرت پیشرانه 362 اسب بخاری و گشتاور 384 پوند بر فوت است.

شایان‌ذکر است که مدل کانسپت  Mercedes-Benz GLC Coupe در نمایشگاه خودرو شانگهای 2015 رونمایی شد و بدین ترتیب شاهد مدل تولیدی این خودرو در نمایشگاه خودرو نیویورک خواهیم بود که با طراحی عضلانی خود نشان می‌دهد که خودروساز آلمانی بر روی قابلیت‌های جاده خاکی و آفرود آن نیز حساب ویژه‌ای بازکرده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.