بوگاتی شیرون نخستین خودرو تولیدی با قدرت پیشرانه 1500 اسب بخار

پایگاه اطلاع‌رسانی خودروبرتر: همانند پیشینیان خود، شیرون جدید دارای یک موتور 8.0 لیتری 16 سیلندر توربوچهارگانه باقدرت پیشرانه خیره‌کننده 1500 اسب بخاری و گشتاور 1180 پوند بر فوت است که قدرتمندترین خودرو شناخته‌شده تاکنون است که البته قدرت خروجی آن در حدود 300 اسب بخار از مدل ویرون بیشتر است.

این بدان معنی است که جدیدترین سوپر خودرو فرانسوی دارای شتاب صفرتا صد در 2.5 ثانیه بوده و در کمتر از 13.6 ثانیه به‌سرعت 300 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.
در ضمن این خودرو دارای سیستم جدید توربوشارژ دومرحله‌ای است که توربوشارژ دومی در دور موتور 3800 دور در دقیقه شروع به کار می‌نماید و در حالت عادی و در دور موتور 2000 دور در دقیقه فقط مرحله اول توربوشارژ فعالیت می‌کند.
حداکثر سرعت این خودرو در 420 کیلومتر در ساعت محدودشده است تا سریع‌ترین خودرو جاده‌ای تولیدی تاکنون باشد و اگر قوانین سفت‌وسخت جاده‌ای امکان دهد به‌طور یقین بوگاتی شیرون رکورد جدیدی در جهان با حداکثر سرعت 500 کیلومتر در ساعت برجای خواهد گذاشت.

یک ظاهر دوباره طراحی‌شده و زاویه‌های بیشتر نرم و صاف در این خودرو شاهد هستیم که البته در جلوی خودرو نیز یک نگاه عصبانی و تهاجمی خودنمایی می‌کند.
خودرو شیرون با یک بدنه فیبر کربنی همانند یک خودرو LMP1 احاطه‌شده است و درواقع اولین خودرو در جهان است که از یک کیسه هوا فیبر کربنی بهره می‌برد.
به‌هرحال تنها 500 عدد از این خودرو طبق سنوات معمول ساخته خواهد شد که دارای هزینه حداقل 2.4 میلیون یورویی برای خریدار خود است که بوگاتی اعلام کرده است که حدود یک‌سوم از این 500 خودرو رزرو فروش شده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.