۲۰۶ صندوقدار ؛ مزایا و معایب پژو 206 sd v8 و سایر مدل های اس دی

به طور کلی نمیتوان منکر شد که خانواده پژو ۲۰۶ خودروهایی شیک با فرمان‌پذیری مناسب (هدایت بهتر خودرو در عبور از پیچ‌ها و موانع مختلف)  و درخور و مناسب هستند که در بازار ایران به خوبی جا افتاده‌اند. ریشه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار را باید در پژو ۲۰۶ هاچ‌بک جست‌وجو کرد زیرا این خودرو محصول پنجم از این خانواده محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار یک خودروی مدل سدان برای خانواده‌‌هایی است که حس می‌کنند کمبود جا و ظرفیت ۲۰۶ بدون صندوق کمی اذیت‌شان می‌کند.

مشخصات پژو ۲۰۶ صندوقدار

پژو ۲۰۶ صندوق‌دار انواع مختلفی از جمله V8 ،V2، V9 V1-V10-V19 و … دارد. در این مطلب قصد داریم در مورد ویژگی‌های تک تک این مدل‌ها توضیحاتی ارائه کنیم تا اگر قصد خرید پژو ۲۰۶ صندوق‌دار را دارید با بیش‌ترین شناخت بهترین معامله را انجام دهید. بد نیست بدانید که فعلا ایران خودرو، فقط پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V8 را تولید می‌کند و امروز مدل‌های V2، V9 و V20 تولید نمی‌شوند.  البته اگر قصد خرید مدل‌های V2، V9 و V20 را دارید می‌توانید این خودروها را در بازار کارکرده‌ها پیدا کنید. در جدول زیر، بررسی می‌کنیم که سه مدل موجود در بازار کارکرده‌ها از نظر فنی چه تفاوت‌هایی با v8 دارند.

جدول مشخصات فنی مدل‌های مختلف پژو 206 صندوقدار

نام مدل V8 v2 v9 v20
نوع موتور TU5 TU5G TU5JP4 TU3A
حجم موتور ۱۵۸۷ سی‌سی ۱۵۸۷ سی سی ۱۵۸۷ سی سی ۱۳۶۰ سی‌سی
حداکثر توان موتور ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دوردردقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه (بنزین) ۹۵ اسب بخار در دقیقه (گاز) ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۷۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) 142 نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه (بنزین) ۱۲۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه (گاز) ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۱۰.۵ ۱۱ ۱۰.۵ ۹.۶
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶ ۱۶ سوپاپ ۸
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵ گاز سی ان جی + بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵ بنزین بنزین
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای چند نقطه‌ای با پاشش الکترونیکی چند نقطه‌ای با پاشش الکترونیکی انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای
استاندارد حد آلایندگی یورو۴ بهینه یورو ۲ یورو ۳ یورو ۴
حداکثر سرعت در صد کیلومتر ۱۹۳ کیلومتر در ساعت ۱۹۰ (بنزین)،۱۸۳ (گاز) ۱۸۹ کیلومتر در ساعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۱.۴ ثانیه بنزین: ۱۲.۲ / گاز:۱۳.۲ ۱۲.۶ ثانیه ۱۴.۱ ثانیه
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی ۵ دنده دستی MA جعبه دنده اتوماتیک (AL4) با تیپ ترونیک ۵ دنده دستی
مصرف سوخت داخل شهر 8.94 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۱۰.۳۹بنزین)،۱۰.۴۵ متر مکعب (گاز) ۱۰.۱ لیتر در صد کیلومتر ۸.۹ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) 5.25 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۵.۷۲ (بنزین)،۵.۸۸ متر مکعب (گاز) ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر ۵ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) 6.61 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۷.۴۴ (بنزین)،۷.۵۵ متر مکعب (گاز) ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر
طول خودرو ۴۱۸۸ میلی‌متر ۴۱۸۸ میلیمتر ۴۱۸۸ میلی‌متر ۴۱۸۸ میلی‌متر
عرض خودرو ۱۶۵۵ میلی‌متر ۱۶۵۵ میلی‌متر ۱۶۵۵ میلی‌متر ۱۶۵۵ میلی‌متر
ارتفاع خودرو ۱۴۵۶ میلی‌متر ۱۴۵۶ میلی‌متر ۱۴۵۶ میلی‌متر ۱۴۵۶ میلی‌متر
 وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافه ۱۰۸۶ کیلوگرم ۱۱۹۰ کیلوگرم ۱۱۳۸ کیلوگرم ۱۰۵۴ کیلوگرم
حجم فضای صندوق عقب ۴۵۰ لیتر ۳۲۵ لیتر ۴۵۰ لیتر ۴۵۰ لیتر
گنجایش مخزن سوخت ۵۰ لیتر ۵۰  لیتر ۵۰ لیتر ۵۰ لیتر

جدول مقایسه تجهیزات مدل‌های مختلف پژو ۲۰۶ صندوق دار

 

 

 

نوع مدل V8 V2 V9 V20
استاندارد آلایندگی یورو۴ بهینه یورو ۲ یورو ۳ یورو ۴
فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان
سیستم تهویه تنظیم اتوماتیک دستی اتوماتیک HVAC)) دستی
سیستم صوتی رادیو پخش CD، تیوتر جلو، بلندگوی درهای عقب بلندگوی درهای جلو، پخش CD با کنترل پشت فرمان بلندگوی درهای جلو و عقب، تیوتر جلو،پخش CD با کنترل پشت فرمان بلندگوی درهای جلو پخش CD با کنترل پشت فرمان
آینه‌ها آینه‌های کناری برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی آینه‌های کناری دستی آینه‌های کناری برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی آینه‌های کناری دستی
شیشه‌ها شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب شیشه بالابر برقی درهای جلو شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب شیشه بالابر برقی درهای جلو
تجهیزات ایمنی سنسور دنده عقب، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین
رینگ و لاستیک فولادی ۱۴ اینچ فولادی فولادی فولادی
سایر تجهیزات دماسنج روی داشبورد
۲۰۶ صندوقدار

داستان پژو 206 صندوق دار در ایران

این خودرو، با طراحی پژوی برزیل در قسمت عقب، فضای مناسبی را برای استفاده‌کنندگان خود فراهم آورده است. سیستم تعلیق عقب این خودرو نیز بازطراحی و بازمهندسی شده است تا امنیت و آرامش بیش‌تری را برای سرنشینان به‌وجود آورد.

نزدیک به تیپ پنج

پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ایران خودرو ، صندوق عقب بزرگی دارد و قابلیت تاشدن صندلی‌های عقب آن هم، باعث شده فضای قابل توجه‌ای به صندوق عقب خودرو اضافه شود. این خودرو شرایطی را فراهم کرده که با چند حرکت ساده مثل تاکردن بخش نشیمن، کشیدن صندلی‌های عقب به سمت جلو و فشار دادن ضامن، امکان دسترسی به فضای بزرگ‌تری در بخش صندوق عقب برای سرنشینان به‌وجود آید. این خودرو در حال حاضر با دو موتور بنزینی ۴ سیلندر و ظرفیت‌های ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ سی‌سی در بازار وجود دارد. تولید این مدل از سال ۱۳۸۶ آغاز و تا سال ۱۳۹۳ در ۸ تیپ مختلف تولید می‌شد، اما از سال ۹۳ به بعد تولید این اتومبیل فقط در تیپ v8 که فول‌ترین تیپ هم به حساب می‌آید ادامه یافت. تیپ v8 از همان پیشرانه ۲۰۶ تیپ ۵ استفاده می‌کند که جزو تیپ‌های پرقدرت ۲۰۶ محسوب می‌شود.

روی خوش ایرانی‌ها به پژو ۲۰۶ صندوقدار

پژو ۲۰۶ یک تجربه موفق برای ایران خودرو بود. آن‌ها که موفقیت پژو ۲۰۶ را به چشم دیده بودند، تصمیم گرفتند نسخه سدان و خانوادگی آن را هم عرضه کنند. در کل خودروهای سدان در ایران بازار خوبی دارند، استقبال از پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز به همین دلیل است. شکل و شمایل زیبای پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و جادار بودنش، باعث شده این خودرو مورد استقبال خانواده‌ها قرار گیرد. تعداد بالای این خودروها در خیابان‌های تهران و سایر شهرها، نشان می‌دهد این خودرو در بین مردم طرف‌دار دارد.

مزیت سرنوشت‌ساز‌ 206 SD

یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که پژو ۲۰۶ صندوق‌دار را به خودرویی محبوب از نگاه مردم تبدیل کرده، تولید قطعه‌های آن در داخل کشور، دسترسی آسان و تعدد نمایندگی‌های ایران خودرو است و این امر باعث شده افراد برای خرید خودرویی با شتاب مناسب، راحت و با خدمات پس از فروش خوب، به پژو ۲۰۶ روی آورند.

ارزیابی پژو 206 صندوق دار در بازار ایران

برای ارزیابی و اتخاذ تصمیم مناسب درباره خرید پژو ۲۰۶ صندوق‌دار بهترین راه مراجعه به فهرست پرفروش‌ترین خودروهای ایرانی در سال گذشته است. بر اساس این فهرست، بعد از خودروهای پراید و تیبا، پژو ۲۰۶ هاچ‌بک و اس‌دی، با ۱۷۴ هزار دستگاه تیراژ جزو پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل هستند که امسال هم ۱۰‌ درصد افزایش تیراژ به نسبت سال گذشته داشته است. این آمار حاکی از این است که این خودرو توانسته رضایت مردم را جلب کند و با افزایش تقاضا روبه‌رو شود.

بازار خوب کارکرده‌ها

جدای از محاسن و مزایایی که ذکر شد، بازار فروش پژو ۲۰۶ یکی دیگر از مواردی است که خیال خریداران این خودرو را برای فروش هر لحظه آن آسوده می‌کند. بیراه نیست اگر بگوییم بیش‌ترین دغدغه افراد در زمان خرید یک خودرو، فروش راحت و به ‌قیمت آن است. در حقیقت خریداران مدل‌های مختلف خودرو سعی دارند خودرویی را خریداری کنند که چند سال بعد بتوانند آن را در شرایط مناسبی بفروشند و خودرویی بهتر تهیه کنند. بر همین اساس بازار خوب خرید و فروش خودروهای کارکرده پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، نشانه‌ مطلوب بودن انتخاب این مدل خودرو برای خرید است.

پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و مشتریانی از همه طبقات اجتماعی

نکته جالبی که درباره پژو ۲۰۶ وجود دارد، این است ‌که این خودرو از سوی افراد با طبقات اقتصادی متفاوت مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع پژو ۲۰۶ صندوق‌دار علاوه بر این‌که مورد استقبال افراد با درآمد متوسط است، معمولاً با سلیقه اقشار متوسط رو به بالای جامعه هم مطابقت دارد و این شاخصه مثبتی‌ست که شاید در خودروی‌هایی با این میانگین قیمت، کم‌تر وجود داشته باشد.

۲۰۶ صندوقدار

نظرات مردم در مورد ۲۰۶ اس دی

برای کسانی‌که تجربه رانندگی با پژو ۲۰۶ هاچ‌بک را دارند، تجربه رانندگی با پژو ۲۰۶ صندوق‌دار چندان ناآشنا نیست و در بیش‌تر شرایط شبیه به هم هستند. در کل قدرت و شتاب خوبی را در کنار مصرف قابل قبول این خودرو، مشاهده خواهید کرد. البته شکل و شمایل و امکانات داخل کابین هم پذیرفتنی است.

مزایای پژو 206 صندوق دار 

  • این خودرو دارای رینگ‌های فولادی است، خلاف خودروهای دیگری که در این سطح قیمتی، با رینگ‌های آلومینیومی عرضه می‌شوند.
  • درون ۲۰۶ صندوق‌دار، نمایشگر جدیدتری را به نسبت نمایشگرهای قدیمی مشاهده خواهید کرد که اطلاعاتی چون دمای بیرون، تاریخ، وضعیت سیستم صوتی و … را در اختیار شما خواهد گذاشت.
  • از تجربه‌های دیگری که در رانندگی با پژو ۲۰۶ صندوق‌دار خواهید داشت، حجم قابل‌توجه صندوق‌عقب آن است. این حجم می‌تواند در رفت‌وآمدهای خانوادگی بسیار کارگشا باشد. مخصوصاً که قابلیت تاشوندگی صندلی‌های عقب، این حجم را افزایش می‌دهد.
  • آپشن‌های موجود در خودرو، می‌تواند در رانندگی‌های طولانی‌مدت، این تجربه را برایتان خوشایند کند. فرمان هیدرولیک، تهویه مناسب و مکان داشتن سیستم تهویه اتوماتیک در مدل V8، کیسه هوای سرنشینان جلو، پنجره‌ها و آینه کناری برقی و … باعث می‌شوند رانندگی دل‌پذیری داشت باشید.
  • سنسور دنده‌عقب در این خودرو باعث می‌شود پارک دوبل و دنده‌عقب رفتن برای شما راحت‌تر شود. البته امکان افزودن نمایشگر دنده‌عقب هم وجود دارد.
  • سیستم صوتی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، از طریق بلوتوث به تلفن همراه شما هم متصل می‌شود تا بتوانید از فایل‌های موجود در آن استفاده کنید. سیستم صوتی قابل‌قبول آن نیز، می‌تواند رانندگی را برایتان خوشایندتر سازد. حتی در مدل‌هایی مثل وی ۸، امکان کنترل سیستم صوتی از طریق کنترلر پشت غربیلک فرمان وجود دارد که باعث می‌شود موقع رانندگی، کم‌تر حواس شما پرت شود.
  • نوع موتور به‌کاررفته در پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، باعث شده شتاب و کشش و قدرت مناسبی را موقع رانندگی تجربه کنید. صدای موتور نیز در دورهای پایین وارد کابین نمی‌شود، اما در دورهای بالا به گوش خواهد رسید. بعضی از راننده‌ها می‌گویند به دلیل حذف نمد زیر کاپوت چنین اتفاقی افتاده است.
  • سیستم‌های ترمز پژو ۲۰۶ صندوق‌دار را باید قابل‌قبول بدانیم، زیرا در هر چهار چرخ از نوع دیسکی استفاده‌شده است. البته به‌زودی نمونه‌هایی از V8 به بازار خواهد آمد که فاقد ترمز دیسکی عقب هستند و با ترمز کاسه‌ای عرضه می‌شوند.
  • از تجربه‌های خوشایند دیگری که در رانندگی با این خودرو خواهید داشت، فرمان‌پذیری خوب آن است که با ایجاد تغییراتی در سیستم تعلیق عقب، بهتر از نسخه‌های هاچ‌بک آن عمل می‌کند.
  • استفاده از فرمان هیدرولیک هم، هدایت خودرو را برایتان راحت‌تر می‌کند. البته گلایه تعویض سخت دنده‌ها در ابتدای امر وجود دارد.
۲۰۶ صندوقدار

معایب 206 sd v8 و سایر مدل ها

  • یکی از تجربه‌هایی که در رانندگی با پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با آن مواجه خواهید شد لاستیک‌های متوسط آن است. اگر امکانش را داشتید، می‌توانید آن را با لاستیک‌های باکیفیت تعویض کنید تا کیفیت سواری گرفتن از این خودرو، کنترل فرمان و سیستم ترمزهایش بهتر شود.
  • گلایه‌ای که غالباً رانندگان این خودرو دارند، فضای پای ناکافی در بخش عقب خودرو است، مخصوصاً اگر سرنشینان جلو، بخواهند صندلی خودرو را عقب‌تر ببرند. اگر تعداد سرنشینان خودرو زیاد باشد، این مشکل حتماً به چشم خواهد آمد. اما اگر خانواده‌ای جمع‌وجور باشید که قصد دارید فرزندانتان را در صندلی عقب مستقر کنید، در این صورت مشکل چندانی نخواهید داشت.
  • برخی از راننده‌ها از لرزش دنده موقع کار با دنده‌های یک و دو شکایت دارند.
  • علی‌رغم شتاب و قدرت خوبی که این خودرو دارد، شاید موقع بالا رفتن از سربالایی‌هایی با شیب زیاد، کمی به مشکل بخورید و باید از مهارت رانندگی‌تان استفاده کنید.
۲۰۶ صندوقدار

ناگفته‌هایی در مورد پژو ۲۰۶ صندوقدار

در کنار مدل‌هایی که بحث کردیم، باید به مدل‌ v1 نیز اشاره کرد که شبیه تیپ ۲ پژو ۲۰۶ است، البته در پیشرانه ۱۶۰۰ سی‌سی تفاوت دارد. مدل V8  را نیز به نوعی صندوق‌دار شده پژو ۲۰۶ هاچ‌بک تیپ ۵ می‌دانند. مدل V9 نیز صندوق‌دار شده تیپ شش پژو ۲۰۶ است. مدل V10 نیز کاملاً شبیه V8 است اما در آن از پیشرانه پایه گازسوز استفاده شده است. V20 را نیز می‌توان مدل صندوق‌دار شده پژو ۲۰۶ هاچ‌بک تیپ ۲ دانست.

منبع : بازنویسی یادداشتی در وبلاگ دیوار

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

36 دیدگاه
  1. قاسم می گوید

    سلام منم پژو ۲۰۶اس دی مدل ۹۵داشتم از موتورش راضی بودن اما استهلاک قطعات جانبی مثل نشت شیلنگ هیدرولیک ،کویل،شمعها،هرزگرد دینام،و…زیاد بود و متاسفانه اصلأ شتاب هم نداشت و دریچه گاز برقی بود تو سربالایی خیلی ضعیف بود و چندین بار هم نرم افزار رش رو آپدیت کردم اما هرگز خوب نشد چون ECU اون ایرانی بود و فروختمش

  2. امیر خان می گوید

    وقتی سوارش نشدی یاوه گوی نکن اون ای اف سون که داری شعار میدی براش یه ماشین پر استحلاک و مزخرفه ولی وی ۸ بهترین ماشین داخلی بود که باهاش از نظر کم استحلاکی موتور و شتاب و قدرت خوب منو راضی کرد

  3. محمد جواد می گوید

    سلام ماشین بدی نیست نسبت به مدل های داخلی از 405 و پرشیا خیلی بهتره که زود واشر میزنن و کابین با پلاستیک خشک دارند خدا رو شکر فعلا در 206 زیاد دزدی نکردن شرکتهای خودرو ساز .

  4. محمد می گوید

    با عرض سلام
    دوستان چرا دنده 1 و دنده 2
    موقعی که گاز داده میشه و پارو از پدال گاز بر داشته میشه
    صدای زوزه میاد
    مدل ماشین ۹۳ هستش V8
    ممنون میشم راهنمایی کنید .

  5. پویا می گوید

    ممنونم بابت محبتتون بودجه ام به ۹۲یا ۹۳ میرسه کدوم مدلش بهتره البته tu5

  6. پویا می گوید

    سلام دوستان ۲۰۶ v8 tu کدوم مدلش بهتره ، پارس سال مدل ۹۲ دارم ولی برای جادار بودن و شتاب عالی میخوام ۲۰۶ بردارم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم مرسی

  7. MM می گوید

    با عرض سلام
    من خودم یه زمونی تونمایشگاه بودم
    طبق تجربم تو ایران بهترین ماشین خونگی v8 sd و L90 هستش
    کاملا ماشین عالی که موتورtu5 رو sd بهتر از پرشیا جواب داده
    مدل ۹۵ به پایین تمیزشو پیدا کردی رد نکن بخرش
    البته اگه کارتون جوری باشه که از ماشین زیاد کار بگیری اونوقت sd نخر برو سمت پراید که به صرفه تر باشه

    1. امیر خان می گوید

      برو همون سمند احد بوق رو سوار شو با اون همه خرج بالاش و مردم رو با اطلاعات ناقص در مورد v8گمراه نکن چون بهترین خودرو داخلی هستش

  8. صادق می گوید

    ال نود خیلی انتخاب بهتریه

  9. بهزاد می گوید

    Sd از رده خارج شد چرا بحث میکنین الکی .
    حالا خوبه یا بد.

    1. حسین می گوید

      من پنج ساله وی هشت دارم.عالیه

    2. حسین می گوید

      ماشین خوب و معقولیه.من پنج سابه دارمش.قدرت موتور و گیربکس و برقی خوبه

  10. یونس می گوید

    سلام
    من اس دی وی ۸ دارم .
    یه سوال دارم اینکه میگن موتور گرم هست و واشر میسوزونه و باید اونو ری اپ زد تا دمای موتور پایین بیاد درسته یا نه ؟ این کار را بکنیم برای موتور فایده ای داره یا همش حرفه ؟ لطفا یکی جواب درست به من زده

    1. رضا فکوری نژاد می گوید

      ۲۰۶sdوقتی موتور بیش از حد داغ بشه یعنی مشکلی درسیستم خنک کنندگی هست و بصور اتوماتیک چراغstopروشن میشه و ایسو موتور ماشین خاموش میکنه

    2. امیر بابایی می گوید

      سلام. پژو۲۰۶ اس دی وی ۸ مدل ۱۴۰۰،یعنی آخرین تولید این ماشین رو دارم. تا امروز که دو سال و دو ماه و ۲۲ هزار کیلومتر کار کرده،دو بار واشر سرسیلندر رو تعویض کردم.اولین بار گارانتی داشت. اما دومین بار،اردیبهشت ۱۴۰۲ بعد از سفر به مشهد بود که تعویض واشر سرسیلندر و فلاویل موتور برام شش میلیون و نهصد هزار تومان تمام شد.

  11. سندباد می گوید

    خیلیها طرفدار این ماشین هستند اما من چند ماهه اس دی خریدم با این حال که ماشین بی ازاری هست و دو دفعه مسافت بین شهری طولانی باهاش طی کردم و از لحاظ فنی اذیتی نداشته باز هم نمی پسندم و ترجیح میدم تو ماشین های داخلی سمند ef7 سوار بشم چون از هر لحاظ نسبت به ۲۰۶ خیلی بالاتر هست مخصوصا ایمنی و سواری و اتاق بادشکن سمند با ۲۰۶ به هیچ عنوان با ۲۰۶ و تندر ۹۰ یا تیبا و کوییک ساینا و … قابل مقایسه نیست پیشنهاد من به هموطنان عزیزم اگر ماشین داخلی برای مصارف خانوادگی و مسیر بین شهری لازم دارید سمند ef7 بهترین و کم مصرف ترین گزینه هست و برای مصارف شهری پژو slx یا پارس elx اگر گیرتون نیومد و پیدا نکردین بعد ناچارید ۲۰۶ sd بخرید
    بازهم اگر کم هزینه تر و کم اصطهلاک میخواهید تیپ ۲ یا همون v20بخرید . اگر اوضاع مالی تون خوبه حتما تیپ ۵ یا v8, v9 بخرید

  12. محمد می گوید

    بله دمای موتوربالا دراین ماشین طبیعیه

  13. محمدجواد می گوید

    من یک اس دی تازه خریدم بااینکه توزمستان است ولی زودموتورش داغ میکنه وآمپر ازوسط یک خانه بالاتر میره البته توترافیک ولی درحرکت به وسط برمی گرده این طبیعیه؟

  14. بی نام می گوید

    سلام میشه راهنمایی کنید لطفا
    اس دی بخرم یا ال نود

  15. یلدا می گوید

    سلام ،ممنونم میشم راهنماییم کنین که sdبخرم راضی هستین ,علاقه ی خاصی به این ماشین دارم ولی از فنیش سردرنمیارم

  16. فرهاد می گوید

    منم هنوز هیچ ماشینی نتونستم بخرم.هیچ

  17. عباس می گوید

    من sd مدل 96 دارم خیلی هم ازش راضی ام ، اون آقایی هم ک ادعاش میاد خیلی ماشین بازه و سوار ماشین شده به نظرم احتمالا رنو پی کی سوار شده یا پیکان سوار شده یا دوستاش بردنش سوار ماشینش کردن تا یه ذره قیف بگیره ، عامو تموم عالم و آدم میدونن 206 ماشین خوبیه البته جدیداش به خاطر قطعات چینی زیاد تعریفی نیستن

    1. حسن می گوید

      درودبرشما پژو۲۰۶خودروی ۲۵سال پیش فرانسه است وازرده خارج شده است لازم است که بدانید این خودرو مخصوص آب و هوای گرم نیست به همین خاطراستهلاک آن خیلی بالاست به همین خاطر خودرو خوبی نیست اگر شرایط خوب بود که خودرو ژاپنی وارد میشد ایران خودرو وساپیا باید بزنند گاراژ….

    2. مهسا می گوید

      جدید ینی از چه سالی به بعد؟
      الان مدل ۱۴۰۰ یا ۹۹ بگیرم ریسکه؟

  18. Hesam می گوید

    منم 206 sd آریان دارم فوق العادست

  19. sad می گوید

    ۲۰۶ تو ایران خوبه مگه نه تو هیج جای دنیا بدرد نمیخوره

    1. علی می گوید

      من این ماشین رو دارم، ازهمون اول دهنمو سرویس کرد اشتباه کردم خریدم خیلیا که نظر میدن خوبه خوبه باید بهشون گفت عمو جون ماشین خوب سوارنشدی همینم ازسرت زیاده من به خاطر مشکلاتی که برام پیش امد مجبور شدم sdبخرم بخدا ماشیهای چینی خیلی از داخلی ها بهتره الان هم پژو دارم هم یه ماشین چینی این ماشین چینی 3ساله نرفته تعمییر گاه باوجود اینکه همش درحرکته اون یکی هم همش درحرکته ولی حرکت به سوی نمایندگی خلاصه پدرمو دراورده بجاش اون موقعه اگه یه ماشین دست دوم ژاپنی میخریم هم سود کرده بودم همینکه وقتمو بابت نمایندگی حدر نمدادم فقط امسال 8میلیون بابت کارت طلایی 3ستاره ازم گرفتن که اونم موفت گرونه براب یه خرابی کوچیک 2 یا 3 روز بعضی وقتا یکهفته ماشین میخوابه

  20. امیر می گوید

    اصلا ماشین بدی نبوده و نیست،تازه مال من V1 مدل 86 موتور آریان هست و کیفیتش اصلا مثل امروزیا نیست و خیلی بهتره. لعنتی رو هرچقدر گاز میدی بازم شتاب میخواد. اتفاقا ماشین خوب سوار شدیم،قبل از این پرشیا 1.8 داشتم،اچ ۳۰ کراس اتومات داشتم،سمند LX و ۲۰۶ هاچ بک تیپ ۳ داشتم،،با اینکه فضای داخلیشون عالی بود و ۲۰۶ از این بابت ضعف داره، اما در قدرت و شتاب و فرمان پذیری و سواری و مخصوصا ترمز ۴ چرخ دیسکی SD خیلی عالیه،از اون دوتا بیشتر میپسندم، موتور TU5 خیلی بهتر از پرشیا جواب میده روی SD ،راضیم خداییش. موتورش از امثال پرشیا خیلی کم صدا میده به داخل کابین حتی گاها حس نمیکنید صدایی هست. بمیرمم امثال جک و برلیانس و جیلی و ام وی ام نمیخرم،چون رسما پولتو میندازی دور

    1. مهدی می گوید

      درود بر شما گل گفتی

    2. عباس می گوید

      کاملا موافقم

    3. حسن می گوید

      وقتی شما خودرو ۱۴سال پیش سوار میشوی و ازش تمجید میکنی نشان میدهد از دنیای صنعت خودرو خیلی دور هستی به همین خاطره که ایرانخودرو مشتریهای خودش را دارد که تعریفش را کنند واقعا که متاسفم

      1. فرشید می گوید

        درود

        وقتی گزینه دیگه ای نیست و مجبوریم از بین همین اشغال های وطنی یکو انتخاب بکنیم دلیل بر این نیست ک از صنعت خودرو چیزی سرمون نمیشه.کیه‌ ک‌ ندونه بنز بی ام و و…‌. از این ماشینهای داخل ایران سر هستن

        ولی وقتی توان خرید نداریم وقتی واردات بسته هست وقتی شرایط اینجوریه برای رفع نیاز خود و خانواده از بین گزینه های موجود مجبور ب انتخاب هستیم.پس لطفاً از کلمات بهتری برای جواب دادن به هموطنان استفاده بکنید

        پاینده باشید

      2. علی می گوید

        حالا من حاضرم شرط ببندم خودت اصلا ماشین نداریا ولی خداروشکر ما ملت همیشه دهن برا یاوه گویی داریم
        عزیزدلم اگ پول داری و ماشین خوب سوار میشی ک نوش جونت و اینجا بما فقرا پز ندی کسی نمیگه ….
        اگرم اومدی وسط ما و نظرات در مورد این ماشین رو میخونی یعنی از مایی و مثل ما زندگیت بند همین گاریای ایران خودروعه پس بی احترامی نکن

    4. حسن می گوید

      وقتی شما خودرو ۱۴سال پیش سوار میشوی و ازش تمجید می نمایی نشان میدهد از صنعت خودرو خیلی دور هستی به همین خاطره که ایران خودرو مشتریهای خودش را دارد که تعریفش را کنند

      1. علی می گوید

        داداش بستگی به مدل استفاده داره. اگه سوار خر هم بشی زیاد بهش فشار بیاری جفتک میندازه پیادت میکنه. شما توقع ماکسیما داری از ۲۰۶. ماشین چینی بعد از ۵۰ تا کار دهنتو سرویس میکنه. مگه الکیه .

      2. علی می گوید

        داداش انگار شما سوار لامبورگینی میشدی تا الان یا مثلا هررزو داری یه مدل جدید تویوتا وارد میکنی که میگی ماشین ۱۴ سال پیش. دادا خودتم با ما تو یه کشتی سواری. ادای آدم پول داره رو در نیار

نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.