با این بنز اصلا تصادف نمیکنید!!

خودروبرتر – ایمنی جاده و حذف مرگ‌ومیر بر روی آسفالت خیابان‌ها دو هدف غایی خودروسازان و شاید هدف آرمانی آنان باشد ولی مراحل رسیدن به این دستاورد به‌طور فزاینده طولانی و خسته‌کننده شده است.

مدت‌زمان مدیدی است که خودروساز سوئدی ولوو در حال تبدیل کردن این ایده به یک‌چشم انداز در دسترس است و با استفاده از سیستم‌هایی همچون رانندگی خودکار و بدون راننده به همراه سیستم ایمنی فعال برگرفته از سیستم هوشم مصنوعی خود و با بهره‌گیری از تجربه خود در حال نزدیک شدن به این دستاورد است.

از دیگر سوی، خودروسازان اشتوتگارتی در حال کار بر روی ایده ماشین ضد حوادث و یا تصادف ناپذیر یا همان خودرو ضد تصادف با کد نام Mercedes ESF ( مدل کانسپت با همین نام در سال 2009 رونمایی شده است) دارند.

اولا کالنیوس مدیر جدید بخش تحقیق و توسعه ایمنی مرسدس در این مورد می‌گوید: دستگاه‌های خودمختار و خودکار رانندگی در حال کاهش تصادفات جاده‌ای هستند زیرابه اعتقاد ما به‌صورت کلی تمام حوادث جاده‌ای ناشی از خطاهای انسانی است”.

مشخصات احتمالی خودرو ضد تصادف یا همان Mercedes ESF

مدل ضد تصادف مرسدس با پیشرفته‌ترین سیستم‌ها قادر به رعایت و تطابق رفتار رانندگی با داده‌های محیطی است و همیشه بهترین راه‌حل را استخراج می‌کند و در ضمن با جدیدترین و بهترین دستگاه‌های حفاظت سرنشین و عابرین پیاده مجهز خواهد شد.

به نظر می‌رسد در پاییز بعدی و در نمایشگاه خودرو فرانکفورت زمان مناسبی برای رونمایی از این ایده انقلابی مرسدس باشد.

منبع auto.it
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.