مروری بر شاهکار جدید آلمانی Mercedes-Amg S63

به گزارش خودروبرتر ، با مهارت های فراوان مهندسین AMG و تحولات فروان در مدل استاندارد و تقویت سخت افزاری این امر چندان دور از دسترس نبود تا شاهد یکی از بهترین محصولات کلاس S یعنی Mercedes-Amg S63 باشیم.

محصول مرسدس دارای شتاب صفر تا صد در تنها 4.2 ثانیه بوده و در حالت تمام برقی نیز سرعت 250 کیلومتر در ساعت را در پیش روی خریداران قرار می دهد.

رانندگانی که عاشق بازدهی بالاتر و سرعت بیشتری هستند  میتوانند با افزودن پکیج AMG Driver سرعت Mercedes-AMG S63 را تا      300 کیلومتر در ساعت نیز افزایش دهند.

در قیاس با نسخه استاندارد این خودرو مصرف کمتری داشته و در حدود 9 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می کند.

مشخصات فنی Mercedes-AMG S63

 به هر حال شاهد بازنشستگی سیستم پیشرانه 8 سیلندر 5.5 لیتری قدیمی بوده و هم‌اکنون جای خود را به پیشرانه 4 لیتری‌ داده است که آنرا پیش تر در مدل E63 دیده ایم.

این پیشرانه که توسط دستان هنرمند مهندسان AMG طراحی و توسعه داده شده است دارای قدرت 604 اسب بخاری و گشتاور  900 نیوتون بر متراست که نسبت به نسخه استاندارد بهبودهای فراوانی را تجربه کرده است که باید آنرا در کنار گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جدید قرار بدهیم.

گیربکس 9 سرعته اتوماتیک در مدل جدید انجام‌وظیفه می‌کند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که همان گیربکس قدیمی در مدل 12 سیلندر و 1000 نیوتون متری S65 حضور دارد.

از لحاظ مصرف سوخت این خودرو 2.1 تنی و با ابعادی در حدود 5 متر تنها 8.9 لیتر در صد کیلومتر مصرف سوخت دارد که از نظر ما قابل احترام است.

 شما می توانید با انتخاب حالت‌های رانندگی اسپورت یا اسپورت پلاس ، روی سرعت تمرکز بیشتری داشته باشیدکه بدین ترتیب تعویض دنده‌ها به تندی صورت خواهد گرفت و به شما اجازه می‌دهد تا به صورت دستی دنده‌ها را تعویض کرده تا هیجان بیشتری را تجربه کنید.

نسبت به مدل استاندارد مرسدس،  ابهت خودرو نسبت به مدلی عادی بیشتر بوده و داخل کابین شاهد فضای زیاد برای دو فرد بالغ و دو کودک هستیم که اگرچه به اندازه یک خودرو تشریفات لیموزین جادار نیست ولی با استانداردهای یک GT کاملاً هماهنگ است و طبق  همین موضوع محفظه بار 400 لیتری نیز برای جا دادن اشیای بزرگ بسیار کافی به نظر می رسد.

تکنولوژی‌های زیادی نیز در Mercedes-Amg S63 جدید بکار رفته زیرا از خوبی‌های سدان S کلاس که اخیراً فیس لیفت شده بهره‌مند است. سیستم دستورات صوتی هم‌اکنون می‌تواند همه‌چیز از ماساژور صندلی گرفته تا معطر شدن کابین را کنترل کرده و داشبورد نیز در سلطه صفحات نمایشی 12.3 اینچی است که یکی به عنوان پانل پشت آمپرهای دیجیتال عمل کرده و دیگری نیز سیستم اطلاعات سرگرمی، ناوبری و حالت خودرو را نشان می‌دهد.

استفاده از پیشرانه جدید باعث شده Mercedes-Amg S63 کاراکتر متفاوتی داشته باشد و البته پرفورمنس هیجان‌انگیز AMG را با آرامش فوق‌العاده ترکیب کرده است. همین امر باعث شده مرسدس S63 یکی از تواناترین GT های لوکس بازار محسوب شود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.