ستاره های شرقی با عظیم خودرو به ایران آمدند

هاوال اولین و معتبر‌ترین برند خودرو‌های کلاس شاسی‌بلند در چین است و در بازاری که عمدتاً توسط برند‌های معتبر و بزرگ اروپایی و آمریکایی اشغال شده چندین سال پیاپی در صدر جایگاه پرفروش‌ترین شاسی‌بلند‌های چین تکیه زده است.هاوال از ریز تا درشت نیاز بازار شاسی‌بلند ها را به ایران آورده است.از یک کراس‌اوور کوچک شهری با نام ملانی H2 تا شاسی‌بلندی با ابعاد تویوتا لندکروزر با نام خوارزمH9.پدیده‌های هاوال پس از شکستن رکورد‌های فروش در بازار چین و بسیاری از کشور‌های جهان به عنوان پرچم دار سرزمین اژدها تفاوت و کیفیت را در کنار تخصص طراحی خودرو‌های شاسی بلند به ایران آورده است.برای آنکه با طوفان هاوال همراه شوید و از جزئیات مشخصات فنی ، امکانات ، قیمت ، شرایط فروش و توانایی های محصولات این برند در ایران بیش تر آگاهی پیدا کنید به عنوان نخستین قدم به استقبال کوچک‌ترین شاسی بلند هاوال یعنی مدل ملا‌نی H2 می‌رویم.خودرویی که در نخستین سال عرضه به بازار چین با فروش حدود 170 هزار دستگاه در رتبه ششم شاسی بلند‌ها در سال 2015 قرار گرفت .این در حالی است که خودروهای شناخته شده‌ای همچون هوندا CR-V ، آئودی Q5 ، هیوندای ix35 ، نیسان قشقایی و … در این فهرست رسمی از نظر فروش در رتبه های دهم به بعد قرار دارند.

1394111310402540212016110
سال‌ها است که دو مفهوم شاسی بلند و لوکس در صنعت خودرو با یکدیگر ترکیب شده و کلاس منحصر به فرد شاسی بلند لوکس را پدید آورده است.در حقیقت ابعاد برجسته و بزرگ خودروهای شاسی بلند به ذات مفهوم توانمندی و ثروت را به همراه می‌کشد و از این رو ترکیب این دو کلاس بایکدیگر به هیچ وجه دور از انتظار نبود. شرکت گریت وال موتور (GWM) به عنوان یکی از شرکت‌های توانمند عرصه خودروسازی چین به ساخت خودرو‌های شاسی بلند لوکس تحت برند هاوال (Haval) روی آورده است. سری محصولات شاسی بلند این برند لوکس سیر تنوع و توانمندی درخور توجهی را طی می‌کند که از این رو توانسته است با ارائه یک مدل در تمامی کلاس‌های محبوب بازار جا باز کند. در سال‌های اخیر خودروهای بسیاری از کلاس شاسی بلند از کشور چین پا به کشور گذاشته‌اند اما آنچه محصولات هاوال را از سایرین متمایز می‌سازد لوکس گرایی ذاتی محصولات این برند است که ویژگی‌های ظاهری و فنی بسیاری را به همراه می‌کشد.

مدل H2 با ابعاد 4335×1814×1695 (طول×عرض×ارتفاع) یکی از کوچک‌ترین محصولات برند هاوال است که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای سال 2013 رونمایی شد. H2 در نمای ظاهری طراحی بسیار به روز و مدرنی از خود به نمایش می‌گذارد که با وجود قوس‌های لطیف در بنده؛ با دماغه و دم تخت حس یک شاسی بلند استوار و توانمند را در بیننده القا می‌کند که در ترکیب چراغ‌های روشنایی در روز LED و استفاده از قطعات کرومی تکنولوژی و لوکس‌گرایی خود را نیز به رخ بیننده می‌کشد و با دربرگیری نوشته درشت و کرومی هاوال تاکید بسیار بر تمایز این برند با سایر محصولات گریت وال دارد. جالب آن‌که نمای خارجی هاوال در یازده رنگ متنوع و جذاب قابل سفارش است.

1394111310403287512016110

H2 در نمای داخلی نه تنها از لوکس‌گرایی چیزی کم نگذاشته است بلکه می‌توان گفت ویژگی‌های لوکس گرایی آن در داخل اتاق بارز و برجسته‌تر از نمای خارجی است. آنچه به سرعت چشم بیننده را در نمای داخلی H2 خیره می‌کند دوخت درشت با رنگ متمایز و رنگ‌آمیزی دو رنگ تودوزی اتاق است که تنوع درخور توجهی را شامل می‌شود. در همانگی کامل با این رنگ‌آمیزی زیبا نورپردازی داخل اتاق نیز ترکیب رنگی زیبا و دلنشینی را به هنگام سواری در شب به ارمغان می‌آورد. داشبورد و کنسول میانی دربرگیرنده صفحه نمایش سیستم صوتی و تصویری 7 اینچی لمسی مجهز به دوربین دید عقب؛ پوشیده از طرح زیبای چوب است که با روکش لاک براق معروف به روکش پیانو پوشیده شد است. مجموعه فرمان با روکش چرمی و لوگو بزرگ و قرمز رنگ هاوال دارای کلید‌های کنترلی سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترول به منظور افزایش تسلط راننده بر شرایط سواری است. نمایش‌گرهای پشت فرمان در برگیرنده دو نشانگر دوار و کامپیوتر سفری نیز در عین سادگی کاملا خوانا و متناسب جلوه می‌کنند. آسایش و لذت سواری با هاوال H2 با کمک سانروف بزرگ، سیستم تهویه مطبوع دو کانال مجزا و همچنین صندلی تنظیم شونده با قابلیت تغییر در شش جهت(چهار جهت شاگرد) تکمیل می‌شود.

توان فنی هاوال H2 از پیشرانه چهارسیلندر خطی دو میل سوپاپ (16سوپاپ) به حجم 1.5 لیتر با کد GW4G15B تامین می‌شود که با وجود تنها 1.5 لیتر حجم به کمک سیستم پورخوران توربوچارجر قادر به تولید قدرت 148 اسب بخار در دور 5600 و گشتاور 210 نیوتن.متر در دور 2200 تا 4500 است که با اتصال به گیربکس شش سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به محور جلو یا هر دو محور (در نسخه‌های AWD) انتقال می‌دهد. چنین ترکیب فنی در کنار استاندارد آلایندگی یورو 5؛ مصرف سوخت بسیار کم در کنار عملکرد فنی درخور توجه را به همراه دارد و از همین رو است که باک H2 تنها 55 لیتر حجم دارد. سیستم تعلیق H2 در محور جلو از نوع بسیار ساده و مطمئن مک‌فرسون و در عقب از نوع مستقل چند اتصالی است که بر تایرهای 225/65R17 و یا 235/55R18 سوار است.

مهم‌ترین تجهیزات و آپشن‌های ایمنی تامین کننده سلامت سرنشینان بطور کلی شامل قفل اتوماتیک درها به هنگام حرکت، اربگ دو مرحله‌ای، کمربند ایمنی پیش کشنده، باز شدن قفل درها به هنگام مواقع ضروری، کلید هوشمند و ایموبلایزر و سیستم قطع کننده خط انتقال سوخت به هنگام تصادف می‌شود. از سویی دیگر نباید سیل تجهیزات رفاهی و آپشن‌های آسیایشی چون چراغ پیشواز راننده، آینه‌های برقی تاه‌شود دارای گرم‌کن، چراغ‌های جلو مجهز به سیستم تشخیص نور محیط و هماهنگ با کروز کنترول، برف‌پاک کن‌های مجهز به سیستم تشخیص بارندگی، سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت/استاپ، ترمز دستی برقی، رادار جانبی، خروجی برق 12 ولت بر کنسول میانی، سیستم صوتی دالبی سوراند 6 کانال و … را نیز از یاد برد.

این مجموعه فنی توانمند و کارآمد از سوی توسعه کارگزاری عظیم خودرو با تخفیف درخور توجه 25% تنها 69.3 میلیون تومان قیمت دارد که در دو پیش پرداخت و شرایط تحویل 90 تا 120 روز کاری تحویل خریداران می‌شود. لازم به ذکر است که این خودرو نیز همچون سایر محصولات هاوال عرضه شده از سوی توسعه کارگزاری عظیم خودرو دارای 200 هزار کیلومتر یا هفت سال گارانتی و همچنین دو سال خدمات ویژه کارت طلایی بهره‌مند هستند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.