نسل جدید نیسان مدل Z رونمایی شد

خودروساز ژاپنی به صورت رسمی و در شهر نیویورک از نسل جدید نیسان مدل Z را رونمایی کرد که هفتمین نسل از این خودرو اسپرت ژاپنی بوده و قرار است تا در بهار سال آینده میلادی به بازار عرضه شود.

نیسان نسل اول مدل مذکور را در اوایل دهه هفتاد میلادی به بازار و در اوج محبوبیت خودروهای اسپرت ارزان قیمت به بازار عرضه کرد که در رده خودروهای اسپرت به رقابت با تویوتا رقیب مستقیم ژ اپنی خود مشغول شد و در این امر تا حدودی نیز موفق بود.

مشخصات فنی نسل جدید نیسان مدل Z

از نقطه نظر طراحی مدل جدید فرم نسل قبلی را به صورت کلی حفظ کرده و بخش جلوی آن با الهام از اولین نسل این خودرو طراحی شده و برای طراحی بخش عقبی خودرو نیز از نسخه مدل Z در دهه نود میلادی الهام گرفته شده است.

نیسان برای صرفه‌جویی بیشتر در هزینه های تولید، شاسی جدیدی برای نسل حدید نیسان مدل z طراحی نکرده طراحی نکرده ولی شاسی نسل قبل را با بازطراحی کیفیت آنرا افزایش داده و زراحی داخل اتاق نیز با فناوری های مدرن به روز شده است.

در زیر هود سوپر خودرو شاهد یک موتور ۶ سیلندر ۶ سرعته دستی با قدرت پیشرانه ۴۰۰ اسب بخاری هستیم که نیروی خود را به چرخ های عقب منتقل میکند موتور ماشین شش سیلندر است و ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد و نیروی موتور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود که البته خریداران امکان سفارش مدل دنده اتوماتیک را نیز دارند.

قیمت ماشین به طور رسمی اعلام نشده ولی پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰ هزار دلار باشد. فروش ماشین‌های اسپرت دو نفره رونق دهه‌های گذشته را ندارد و احتمال داده می‌شود این آخرین مدل از Z باشد که با موتور بنزینی ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.